Avtroppende styreleder i TINE, Trond Reierstad, mener melkeprodusentene og selskapet står foran noen krevende år. – Befolkningsveksten er halvert, veksten i osteforbruket har stanset opp – samtidig som importen øker. Det betyr... Les mer »
Solofondet var på 1990-tallet en av Norges mest populære støtteordninger for ungdom. Nå gjenoppstår fondet, og denne gangen sitter engasjerte jevnaldrende i juryen. Nå kan ungdom med originale ideer og brennende engasjement... Les mer »
Prisene på mat og alkoholfrie drikkevarer sank med 0,9 prosent i mars 2019, ifølge tall fra SSB. Dette bryter med trenden om at matvareprisene øker i mars når påsken er i april.... Les mer »
Årets første hestehov har blomstret, og snart skal vi i gang med dugnad og forberedelser til 17. mai. På nasjonaldagen opplever mange at bunaden skal på samtidig som bordet skal dekkes. Etter... Les mer »
Det norske folk har stemt frem Tines 200 000 kyr, 10 000 bønder og 4 500 ansatte til Norges mest bærekraftige selskap i den landsomfattende Sustainable Brand Index-undersøkelsen. TINE lever av naturen og er helt avhengig... Les mer »
SodaStream og den amerikanske astronauten lanserer en ny teknologi som forvandler et overskudd av karbondioksid til kullsyrevann. Helt revolusjonerende, men også oppdiktet. Kelly introduserer den innovative flasken, SodaStreamMe, i kullsyremaskinprodusentens årlige aprilsnarr.... Les mer »
Et sikkert tegn på at påsken nærmer seg er TINEs påskekrim på melkekartongene. Påskekrimmen skaper undring og diskusjon rundt påskebord over hele Norge. Årets påskekrim er den 21. i rekken og historien... Les mer »
Bodø-butikken Rema 1000 Stormyra fikk inn over 1 million bokser og flasker i panteautomaten i fjor. Det er mest i Bodø og tredje mest i hele Nordland. Nordmenn er i verdenstoppen på... Les mer »
Prisen på mat og alkoholfri drikke økte med 2,8 prosent fra januar til februar 2019, viser tall fra SSB. De siste tolv månedene har konsumprisindeksen økt med 3 prosent, mens prisene på... Les mer »
Det norskeide næringsmiddelkonsernet Kavli forsterker sin satsing på plantebaserte matvarer og kjøper det finske selskapet Verso Food. Selskapet har på kort tid etablert seg som markedsleder i Finland under merkevaren Härkis, med... Les mer »