lerum

Tidenes produktslipp for Lerum!

Selskapet fra saftbygda har i år lansert brus, en helt ny påleggskategori og en hel rekke nye smaksvarianter. – Med hele 16 nye produkter er dette et av de største produktslippene i... Les mer »
apeland

Størst på pant i Bodø: Rema 1000 Stormyra på pantetoppen

Telleren stoppet ikke før over 1,1 millioner flasker og bokser hadde gått gjennom automatene. Det plasserer Rema 1000 Stormyra helt på toppen i Bodø for 2019. Kjøpmann Mikael Solli sier butikken ble... Les mer »
q-meieriene

Q-Meieriene fortsetter veksten

Q-Meieriene solgte meierivarer for 1.85 mrd. kroner i 2019, mot 1.82 mrd. kroner året før. Lavere vekst enn tidligere stopper ikke selskapet fra å gire opp, og satse enda mer på innovasjon.... Les mer »
forsøpling

LESERINNLEGG: Produsenter må få økonomisk ansvar for avfallet de skaper

Vi kan gjerne ønske oss sirkulærøkonomi, men «shit in» gir fortsatt «shit out». Matemballasje av blandingsmaterialer – som chipsposer – lar seg ikke gjenvinne samme hvor mye vi ønsker det. Av Bente... Les mer »
ost mat meieri

Styrket vekstfinansiering gir muligheter for landbruksbedrifter

Innovasjon Norge inviterer nå ambisiøse bedrifter i landbruket og reinnæringen til å søke støtte til vekstprosjekter gjennom en oppgradert og styrket ordning for vekstfinansiering. Vekstfinansering er en ordning spesielt rettet mot bedrifter... Les mer »
apeland

Rekordstøtte til Røde Kors i Bodø og Pantelotteriet

Røde Kors i Nordland fikk inn 682 872 kroner fra Pantelotteriet i 2019. Det er en økning på 31 prosent siden i fjor. Bodø Røde Kors får mest, med hele 188 270 kroner,... Les mer »
tine kukraft

TINE med forventet nedgang i 2019

På tross av betydelige kostnadsbesparelser og vekst innenfor smakssatt melk og ost, er likevel resultatet fra fjoråret, 348 millioner svakere enn året før. – Dessverre akkurat som ventet, sier konsernsjefen i TINE.... Les mer »
coop hoel

Extra er nok en gang vekstvinner i dagligvaremarkedet

Coops lavpriskjede Extra har størst vekst av samtlige dagligvarekjeder i 2019. Ferske tall fra Nielsen viser at Extra for niende året på rad er den dagligvarekjeden med høyest vekst i dagligvaremarkedet sammenlignet... Les mer »
coca-cola

Coca-Cola ber folk pante flaskene sine

Coca-Cola produserer nå alt sitt vann i Norge på flasker av 100 % resirkulert plast. Samtidig erstattes logoen på disse flaskene med en oppfordring til å pante. Målet er å støtte opp... Les mer »
lerum

Lerum utfordrer brusgigantene

Lerum har konstruert sin egen brusmaskin og lanserer den sukkerfrie brusen Gently sparkling ZERoh! Målet er å selge over en million flasker i året og samtidig bidra til å redusere det norske... Les mer »