Fra i dag kan Storebrands bankkunder ta i bruk Apple Pay, som gjør betalinger enkelt og trygt. Med Apple Pay på iPhone, Apple Watch, iPad og Mac, kan kundene gjøre raske og smidige kjøp i butikker, apper og på nettsider.
– Vi er glade og stolte over å kunne tilby Apple Pay til våre kunder. Denne betalingsløsningen vil gjøre hverdagen enklere for mange, sier Wenche Martinussen, konserndirektør personmarked i Storebrand.
Digitale betalingsløsninger er et komplett alternativ til kort og kontanter. Og med Apple Pay som siste tilskudd, blir Storebrand bank helt ledende på utvalget av digitale betalingstjenester i Norge. Storebrand tilbyr nå kundene en rekke populære betalingsløsninger for mobilbetaling, i tillegg til kontaktløs betaling med kreditt- og debetkort.
Sikkerhet og beskyttelse av personlig informasjon er kjernen i Apple Pay. Når du bruker et bankkort med Apple Pay lagres ikke ditt kortnummer – verken på dingsen du benytter eller på Apples servere. I stedet blir et unikt kontonummer for din enhet laget, kryptert og lagret sikkert i et såkalt «Secure element» på enheten. Hver transaksjon autentiseres med et unikt engangspassord.
– Kundene søker stadig etter smarte løsninger, og det er viktig for oss å være ledende i den digitale utviklingen. Våre kunder ønsker å bruke Apple Pay, og kunden er sjefen, sier konserndirektør Martinussen.
Apple Pay er enkelt å sette opp, og brukerne vil fortsatt motta alle bonuser og fordeler som tilbys gjennom kreditt- og debetkort.
Med iPhone og Apple Watch, kan kunder betale med Apple Pay i butikker, restauranter, taxier og mange andre steder. Når Apple Pay benyttes i apper eller i nettleseren Safari, slipper kunden å manuelt fylle ut lange skjemaer, eller gang på gang å skrive inn adresse- og fakturaopplysninger. Hvert kjøp gjennom Apple Pay autentiseres med bare et blikk eller en berøring gjennom Face ID eller Touch ID, eller en enhets passord.