ANNONSE: Stockholm-influencer bruker Temu for å redefinere livskvalitet uten å tømme banken

Hvordan Temu gjør det mulig for Nordic Mom å redefinere luksus og seg selv

En svensk mor bygde opp en tilhengerskare ved å finne frihet, selvtillit og fellesskap på uventede steder.

Da Gelena gikk inn på en influensergalla i Stockholm, snudde hun hodet. Gjestene utvekslet komplimenter for kjolen hennes, smykkene hennes, vesken hennes – hele looken. Ingen spurte om merkelappene.

Det var en del av poenget.

«Jeg elsker å ‘teste’ utseendet mitt på steder der folk forventer designermerker – hotellbarer, events og middager», sier Gelena. «Ikke en eneste person har noen gang spurt hvor jeg fikk dem fra.»

Hvert plagg hun hadde på seg den kvelden var ikke hentet fra en luksusbutikk, men fra Temu, netthandelsplattformen kjent for rimelige priser uten å gå på kompromiss med kvaliteten. For Gelena har plattformen blitt noe mer enn et sted å finne tilbud. Det er et verktøy, en filosofi og på noen måter en livline.

Gelena er en 37 år gammel alenemor til to døtre, bor i Stockholm og studerer jus på deltid. For to år siden bestemte hun seg for å legge bak seg stresset med å overleve – sjonglere skole, foreldreskap og tradisjonelt arbeid – for å satse på innholdsproduksjon på heltid. Målet hennes var ikke bare å bygge en karriere på nettet. Det var for å skape noe som kunne inspirere andre – spesielt kvinner som navigerer i lignende utfordringer – samtidig som hun ga seg selv friheten til å gjenvinne historien sin.

«Jeg ønsket ikke lenger et liv som bare handlet om å klare meg,» sier hun. «Dette er min måte å bygge noe større på.»

Gelenas kanal fokuserer på det hun kaller «luksusskjønnhet på et budsjett». Kjernen er en enkel tro: At egenpleie og stil bør være tilgjengelig for alle – også mødre som har det utfordrende både følelsesmessig og økonomisk.

Hun vet hva det vil si å sette seg selv sist. «Når hver krone teller, er det lett for mødre å glemme seg selv,» sier hun. Over tid begynte hun å se hvordan små handlinger – et duftlys, et delikat armbånd, til og med en vakkert designet krukke på badet – kunne gi et viktig følelsesmessig løft. «Når jeg føler meg bedre, føler barna mine det også.»

Temu hjalp henne med å gjøre de små øyeblikkene mulige.

«Temu var som en liten revolusjon for meg,» sier hun. «Plutselig kunne jeg unne meg selv og barna mine fine ting uten å bekymre meg for bankkontoen min. Det ga meg rom til å skape – uten å gå på akkord.»

Den kreative friheten ble snart til en slags personlig utfordring. Kunne hun sette sammen en hel look – klær, tilbehør og skjønnhetsprodukter – for mindre enn det folk flest bruker på en enkelt veske?

«Det ble en hel stemning,» sier hun. «Og da jeg så resultatet, ble jeg sjokkert. Det så ut som noe fra et eksklusivt merke, men alt var fra Temu.»

Tilnærmingen hennes ga gjenklang. I et av hennes mest delte innlegg hadde Gelena på seg et ton-i-ton-antrekk i varme nøytrale farger, sammen med øredobber, et belte og en veske. Hun skrev det ganske enkelt: Gjett hva som er budsjettet? Innlegget gikk viralt.

«Folk antok at alt var dyrt,» sier hun. «De ble oppriktig overrasket. Det var da jeg visste at jeg var inne på noe.»

For Gelena er målet å avkrefte antakelser. Luksus, hevder hun, har lite å gjøre med merkenavn eller prislapper. «Det handler om hvordan noe får deg til å føle deg,» sier hun. «En silkeaktig øyenskygge, en bolle som fanger lyset, et smykke som føles som deg – som kan forandre hele dagen din.»

Hennes følgerskare vokste. Det samme gjorde kommentarene – meldinger fra kvinner som ikke hadde kjøpt noe til seg selv på flere måneder, som følte seg usynlige og som ble rørt av ideen om at skjønnhet kunne være innen rekkevidde.

«Takk,» skrev en. «Du fikk meg til å kjøpe den lille tingen jeg aldri ville ha unnet meg selv.» En annen skrev: «Jeg følte meg vakker i dag takket være tipset ditt.»

«Det er den vakreste delen av det jeg gjør,» sier Gelena. «Når noen skriver det, vet jeg at det ikke bare er innhold. Det er søsterskap.»

Shape5

Hun utnyttet sin smak for estetikk til å sette pris på skjønnheten fra sidelinjen. Da hun vokste opp, beundret hun eleganse, men trodde aldri at det var ment for folk som henne. Nå er innholdet hennes en gjenvinningshandling.

«Luksusskjønnhet på et budsjett» handler om å gi kvinner, uansett livssituasjon, mulighet til å føle seg som sitt beste jeg,» sier hun.

Da er det en slags luksus det er verdt å tro på.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Bodoeposten.no