På hvilken måte bruker nordnorske bedrifter digital markedsføring og hvilken effekt oppnår de? DGTL sender nå ut en undersøkelse for å få svar på disse spørsmålene.
DGTL er Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring. I januar arrangeres konferansen for tredje år på rad, og nå ønsker arrangørene å vite mer om hvordan nordnorske bedrifter og organisasjoner bruker digital markedsføring.
– Feltet digital markedsføring er i rivende utvikling, og per i dag finnes det ikke noen tall på hvordan bedrifter og organisasjoner i Nord-Norge bruker digital markedsføring, forteller innholdssjef Camilla Solheim i markedsføringsbyrået iNord, en av arrangørene bak DGTL.
Mange kanaler
iNord har derfor laget en spørreundersøkelse som skal ta pulsen på bransjen, og gi et bilde på ståa i nord.
– Bedrifter og organisasjoner har i dag et mylder av kanaler og formater å drive markedsføring på. Gjennom denne undersøkelsen ønsker vi å få vite mer om bruken, hvilke kanaler som foretrekkes, og hvilken effekt nordnorske bedrifter og organisasjoner mener de får ut av bruken, sier Solheim.
Alle som deltar i undersøkelsen vil motta rapporten, og få tilsendt en rabattkode på påmelding til DGTL.
– Vi håper selvfølgelig at så mange som mulig vil svare på undersøkelsen, uavhengig om du har tenkt deg på konferansen. Vi er opptatt av at nordnorske bedrifter og organisasjoner til enhver tid skal være oppdatert på de siste trendene og få mest mulig ut av sin digitale markedsføring og tilstedeværelse. Da er det viktig å ha kompetanse og vite hva som fungerer akkurat nå.
Resultatet av spørreundersøkelsen vil bli publisert i en rapport, og presentert på DGTL – Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring. I 2019 vil konferansen arrangeres både i Bodø og Tromsø, 9. og 10.januar 2019. Konferansen arrangeres av iNord, Vican og Mediehuset iTromsø.