I mai gikk en stor nasjonal Hertz kåring av stabelen. I sterk konkurranse med samtlige lisenstakere i Norge, sto Senja Caravan til slutt igjen som vinner av den prestisjefylte prisen «Årets lisenstaker».
For Senja Caravan betyr prisen mye, og den motiverer for å forbedre seg ytterligere. Ifølge daglig leder, Morten Smevik, ligger mye av forklaringen til resultatene i en tett relasjon med lokale kunder, enorm innsats fra de ansatte og et stadig fokus på kundereisen.
– Dette er en pris som henger høyt for alle oss på Senja Caravan. Det viser at vår innsats blir lagt merke til, og det motiverer alle våre medarbeidere til å fortsatt yte vårt beste hver dag overfor kunder, kollegaer og samarbeidspartnere. Vi har over tid jobbet målrettet med ulike veksttiltak, og har økt bilflåten med 40 prosent de siste par årene. Det sikrer et godt tilbud til lokalområdet og våre viktigste kundegrupper, sier Smevik.
Og det er nettopp dette som har blitt lagt merke til av Hertz Norge.
– Vi er utrolig imponert over den utviklingen Senja Caravan har vist det siste året. Morten og resten av laget viser en enorm evne til å omstille seg og vokse i takt med omgivelsene. Grunnet deres erfaring, kompetanse og nysgjerrighet jobber de også nå tett med Hertz på nasjonalt nivå i utviklingen av nye teknologiske og kundevennlige løsninger. Vi forventer å se Senja Caravan sette standarden for mobilitetsmarkedet i lokalområdet i mange år fremover, sier Trond Grønbeck, nettverksdirektør for lisenstakere i Hertz Norge.
Fremover er målet å innføre nye kundevennlige løsninger og fortsatt vekst i lokalområdet.
– Vi ser alltid etter nye måter å gjøre kundereisen mer effektiv og sømløs på. I fjor etablerte vi for eksempel en ny vaskehall i nærheten av Bardufoss lufthavn for å redusere tiden det tar å gjøre bilene klar til våre kunder. Nå skal vi oppgradere våre digitale 24t løsninger og systemer for overlevering av nøkler gjennom Kiosk, sier Smevik.
Årets lisenstaker henger høyt i Hertz systemet, og deles ut til den bedriften som i en totalvurdering har den beste prestasjon basert på blant annet kundescore, servicegrad, omsetningsvekst og resultatutvikling.