Ny markeds- og kommunikasjonssjef i Saltdalshytta

Saltdalshytta

Saltdalshyttas nyeste rekruttering skjer fra egne rekker i Mestergruppen når markedssjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen, inntar rollen som markeds- og kommunikasjonssjef i Saltdalshytta.

Saltdalshytta har en klar ambisjon om å styrke sin posisjon i fritidsboligmarkedet gjennom å kommersialisere på en sterk merkevare og bygge opp et sterkt kjedekonsept. 

– Et viktig ledd i vår satsning fremover er ansettelsen av en markeds- og kommunikasjonssjef som får det strategiske hovedansvaret for å forvalte merkevaren i alle kommunikasjonsflater, sier administrerende direktør i Saltdalshytta Stine Røsand.

– Gjennom sine 12 år i Mesterhus har Monica hatt en nøkkelrolle der hun har ivaretatt merkevaren og deres kjedemedlemmer på en imponerende måte. Vi er overbevist om at hennes erfaring blir et svært nyttig tilskudd for Saltdalshytta, sier Røsand.

Les også:  Enorm etterspørsel: Nå går startskuddet for ny kinesisk sjømat-rute

Saltdalshytta er Norges nest største hyttebygger og har den høyeste merkekjennskapen i hyttesegmentet. Overgangen fra hus til hytte er noe Blom Thorsen ser frem til.

– Saltdalshytta har en svært spennende agenda de kommende årene, blant annet når det gjelder grønnere hyttebygging, konseptutvikling og utvidelse av sitt forhandlernettverk. Jeg gleder meg stort til å bli en del av Saltdalshytta sitt dyktige team, sier Blom Thorsen.

Les også:  Enorm etterspørsel: Nå går startskuddet for ny kinesisk sjømat-rute

Et hett marked for Saltdalshytta fremover
Det ble rekordhøy igangsettelse og salg av nye hytter for Saltdalshytta i fjor, med størst vekst blant alle største fritidsboligaktørene. Utviklingen ser lovende ut også fremover. 

Saltdalshytta er eid av Mestergruppen og konsernsjef, Mikkel Sandvik, tror på et sterkt hyttemarked i årene som kommer. 

– Det er mange aktører i hyttemarkedet, men vi har sterk tro på at Saltdalshytta vil øke sin markedsandel i årene som kommer med sine offensive tiltak på flere områder. Fritidsboligmarkedet er et viktig satsningsområde for Mestergruppen, understreker Sandvik.

Han legger til at det er stas at Saltdalshytta rekrutterer fra egne rekker i Mestergruppen.

– Vi ønsker å legge til rette for at våre dyktige medarbeidere blir i Mestergruppen og dette er et svært godt eksempel på at det er mange muligheter internt i konsernet, avslutter Sandvik.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.