Konica Minoltas Augmented Reality App er et nytt verktøy som bokstavelig talt blåser liv i printmateriellet og businessen.
Konica Minolta har lansert en ny app og markedsføringsverktøy, som blåser liv i både businessen og printen til Konica Minoltas kunder. Produktbrosjyrer, flyers og kataloger: Trykt informasjon har fremdeles en stor innvirkning på forbrukernes kjøpsprosesser. Hva med å løfte dette materiellet opp et hakk? Den nye Konica Minoltas GenARate AR appen gjør print-materiell lekkert og lekent med virtuelle komponenter.
– Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon, sier Morten Hegge, produktsjef i Konica Minolta.
Slutt på steinalder-uttrykket av print
Trykte markedsføringsdokumenter har av noen fått et steinalder-image. Det er delvis fordi skille mellom den analoge og digitale verden har økt. Men også AR-relatert print har opplevd noen tilbakeslag. Hvordan folk får tilgang til, ser og samhandler med produsert innhold har derimot endret seg noe.
Spesielt millenuimsgenerasjonen og deres bruk av sosiale medier og unike gaming-kunnskaper har sørget for dette. Om kunder ønsker å kjøpe noe gjøres det research både online og offline i disse dager.
Online, offline, digital og analog
Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon.
Alt du gjør er å målrette skanneren til smarttelefonen eller nettbrettet på en bestemt markør eller et merket bilde, på samme måte som når du leser en QR-kode.