Norwegian-passasjerer har donert over 25 millioner kroner til UNICEF

norwegian

Norwegians samarbeid med UNICEF har bidratt til å hjelpe hundretusenvis av barn i hele verden. Med et enkelt tastetrykk har Norwegians passasjerer siden 2015 donert over 25 millioner kroner når de har bestilt flybillett på Norwegians nettsider. Nordmenn gir mest.

Det totale bidraget fra Norwegians passasjerer siden 2015 har bidratt til å redde mange liv. 25 millioner kroner er nok til å installere over 7 000 brønner med vannpumper (én brønn kan forsyne en hel landsby eller flyktningleir med rent drikkevann), matrasjoner i form av energimatpakker til 184 000 barn i to uker, eller poliovaksine for 5,7 millioner barn.

Les også:  Nesten 1 av 3 ligger søvnløse på grunn av økonomien

Norwegians passasjerer har siden 2015 kunnet donere 25, 50, 75 eller 100 kroner når de kjøper flybillett på selskapets nettside. 25 kroner er nok til å fullvaksinere 10 barn mot polio, 50 kroner gir 1000 vannrensetabletter – nok til 5000 liter rent drikkevann, 75 kroner gir 21 energimatpakker – en ukes rasjon til et undernært barn, og 100 kroner er nok til skolebøker til en hel klasse.

– Flere bidrar når det er enkelt å gi
– Jeg vil takke våre fantastiske passasjerer for rausheten de har vist. Deres bidrag gjør at UNICEF kan sørge for at enda flere barn får den framtiden de fortjener. Når det er enkelt å gi er det enda flere som bidrar, sier konsernsjef i Norwegian Bjørn Kjos.

Les også:  Altfor mange mangler elsparkesykkel-forsikring

– Dette er en måte å bidra på som krever lite av hver enkelt, men som kan bety liv og død for dem som mottar hjelpen. På vegne av UNICEF og barn verden over, vil vi takke Norwegians passasjerer for at de bryr seg og bidrar. Dette betyr utrolig mye, og derfor er det så fint å se at både nye og gamle passasjerer fortsetter å hjelpe til. Slik redder vi barns liv, sier generalsekretær i UNICEF Norge, Camilla Viken.

Les også:  Brukthandelloven endres: Dette har vi kjempet for i 5 år

Norske kunder gir mest
I 2018 donerte våre passasjerer hele 8,9 millioner kroner. Alt i alt så er det kunder i Norge som totalt sett har gitt aller mest i 2018, som kan forklares med at det er i og fra Norge at Norwegian har flest ruter.

Totalt i 2018 donerte våre kunder i Norge mer enn én millioner kroner til UNICEF. Snittdonasjonen var på 47 kroner.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.