Nordea utvider sitt tilbud av digitale betalingsløsninger med Google Pay, som er en løsning for Android-telefoner. Nordeas kunder i alle de nordiske landene kan nå bruke Google Pay på kontaktløse betalingsterminaler, i apper og nettbutikker.
– Vi ønsker å gjøre hverdagen enklere for kundene våre. Betaling med mobiltelefonen er en veldig praktisk måte å gjøre hverdagsinnkjøpene på uten å måtte å ha med seg lommeboken til enhver tid. Å betale med mobiltelefonen er enkelt, tilgjengelig og sikkert – som er hva kundene våre vil ha, sier John Sætre, leder for Personmarkedet i Nordea i Norge.
Lanseringen av Google Pay er en av flere lanseringer av digitale betalingsløsninger i det siste. Nå kan også kunder som bruker Android-telefoner, glede seg over å kunne foreta betalinger med mobilen på en rask, enkel og sikker måte.
– For Nordea handler det om å gi kundene tilgang til de samme moderne og sikre måtene å betale på uavhengig av hvilken enhet de velger å bruke, sier Sætre.
Alle Nordeas betalingskort for personkunder og Nordeas First Card kan legges til i Google Pay.
– Vi er en foregangsbank i den digitale transformasjonen av banknæringen, og det er viktig å kunne tilby et komplett utvalg av digitale betalingsløsninger til alle kundene. Ingen annen nordisk bank kan matche vårt brede utvalg av digitale betalingsløsninger i alle de nordiske markedene, sier Erik Zingmark, leder av Transaction Banking i Nordea.
Google Pay gir også bedriftene store fordeler siden bedriftskort også kan legges til. Uansett om medarbeiderne bruker plastkort eller Google Pay, ender alle kjøpene opp på samme faktura. Det skaper mindre administrasjon og gjør livet enklere for medarbeiderne når de er på jobbreise eller har utlegg på vegne av bedriften.