Denne høsten får 560.000 TV-kunder i Telenor flere nyheter i TV- og strømmetjenesten T-We. Kundene kan nå skreddersy sin egen TV- og strømmepakke, og de vil få et nytt og bedre brukergrensesnitt på T-We-boksen og i T-We-appen. I tillegg får kundene mulighet til å inkludere HBO i abonnementet, uten ekstra kostnad.
Telenors kunder ser TV på nye måter og vil gjerne ha alt samlet på ett sted. I nye T-We kan kundene sette sammen kanaler og strømmetjenester gjennom en poengmodell, og det vil bli enda enklere å finne godt og relevant innhold gjennom anbefalingsløsninger. Kunder med den nyeste T-We boksen vil også enkelt kunne finne innhold gjennom talesøk.
– Nå får kundene mer av det de liker. Med en poengbasert innholdspakke kan du velge inn populære strømmetjenester som HBO Nordic og Paramount+ eller annet innhold. Vi har kuttet antall faste kanaler fra 40 til 16, som gir hver kunde betydelig fleksibilitet til å sy sammen sin egen TV-pakke, enten du liker hardkokte spenningsserier, norsk og internasjonal fotball eller å drømme deg bort i Disney-klassiskere, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor.
Alt tilgjengelig
Kundene trenger ikke å foreta seg noe for å få oppgraderingen av TV-boksen. Kunder med T-We boks I trenger ikke bytte den ut med en T-We boks II for å få glede av det nye oppsettet og en oppgradert brukeropplevelse; alt vil bli tilgjengelig på TV-boksen uten ekstra kostnader eller nytt utstyr.
For ett år siden ble Canal Digital Kabel-merkevaren avviklet, og alle TV-kunder ble overført til Telenor.
– Merkevareendringen har tilrettelagt for at vi nå har kunnet oppgradere til en fremtidsrettet TV-opplevelse som forener strømming og lineær-TV enda tettere. Telenor som TV-merkevare skal kjennetegnes av innovasjonskraft, gode kundeopplevelser og tilgang til det innholdet som betyr mest.
Velg bort TV-kanaler
– Nå skal det bli enda enklere å se og finne akkurat det innholdet du vil, på hvilken skjerm du vil og hvor du vil, sier Amundsen.
Nytt grensesnitt og nytt innhold blir fortløpende tilgjengelig for kundene utover høsten.
– Vi tror rett og slett den nye løsningen vil være en kjærkommen overraskelse for kundene. Vi har valgt et startoppsett, men kundene kan selv justere dette med 100 poeng på Mine Sider på telenor.no. Kundene kan enkelt velge bort TV-kanaler de ikke ser på og velge inn ettertraktede strømmetjenester eller sport uten tillegg i prisen, forteller Amundsen.