Marit Bjørgen og Aksel Lund Svindal mottok hederspris

Sponsor- og Eventforeningen

– Marit og Aksel er to store forbilder som på en troverdig og solid måte har bygget verdier til sine sponsorer og vært ekstra ordinært gode representanter for sine forbund og samarbeidspartnere sier styreleder Gunnar G. Nybø i Sponsor- og Eventforeningen.

Marit Bjørgen har hatt en tydelig sponsorstrategi. Hun har valgt å ha få sponsorer som hun kan følge opp på en god måte, i tillegg har hun valgt sponsorer/selskaper som deler hennes verdier og identitet. Skiløperen har vært veldig bevisst på hvordan hun fremstår både som idrettsutøver og overfor sine sponsorer.

Les også:  Korona-krisen: Norsk idrett ber om strakstiltak fra regjeringen

Aksel Lund Svindal kan sies å ha vært et av det mest verdifulle sponsorobjektet i Norge. Han har både en stor sponsorverdi i Norge, men også hatt stort nedslagsfelt internasjonalt. Han fremstår med troverdighet i alt han gjør og jobber hardt for de sakene og sponsorene han velger å samarbeide med.

– De har gjennom hele sin karriere vist og vært bevisst på at det er viktig å prestere både på og utenfor idrettsarenaen. De har vært forbilder både sportslig- og som sponsorobjekter for andre idrettsutøvere og lag sier Nybø

Les også:  IOC gir Norges Idrettsforbund fire ukers frist

Det var flere gode kandidater og virksomheter å velge blant når styret diskuterte kandidater til årets hederspris men valget falt altså på to toppidrettsutøvere.

– Det er en stor ære å kunne dele ut Sponsor- og Eventprisen til to verdige vinnere som over tid har vist vilje til å samarbeide og bidra til vinn-vinn opplevelser for seg selv og sine sponsorer avslutter Nybø. 

Les også:  Norsk idrett og frivilligheten mottar 600 millioner i strakstiltak fra regjeringen

Sponsor- og Eventforeningens styre mener vinnerne over tid har bidratt til å fremme sponsing på en positiv måte.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.