Lindex rapporterer fortsatt vekst i alle salgskanaler

lindex

Nylig presenterte Lindex sin foreløpige rapport for tredje kvartal av 2022, samt de første ni månedene av året. De rapporterer fortsatt salgsvekst i både fysiske butikker og digitale kanaler.

Lindex’ totale salg for tredje kvartal i 2022 økte med 1,1 prosent i lokal valuta, og med 3,0 prosent i SEK. Sammenlignet med samme periode i 2019, før pandemien, økte salget med 13,8 prosent i lokale valutaer og 12,9 prosent i SEK. Salget de første ni månedene av året økte med 15,7 prosent i lokale valutaer, og med 18,0 prosent i SEK.

Les også:  Enorm etterspørsel: Nå går startskuddet for ny kinesisk sjømat-rute

– Vi fortsetter den fine salgsveksten vår og når Lindex’ høyeste salgsnivå for tredje kvartal. Økningen i både de fysiske butikkene og digitale kanalene våre er et godt bevis på vår evne til å møte kundenes behov og ønsker, og at tilbudet vårt står sterkt til tross for utfordringene i verden rundt oss. Vi har også fortsatt å styrke kundebasen vår og har, så langt i år, tiltrukket 775 000 nye medlemmer og kunder på nett, og har totalt 5,4 millioner registrerte kunder som vi har en flott mulighet til å fortsette å bygge et langsiktig forhold med, sier CEO Susanne Ehnbåge.

Les også:  Brukthandelloven endres: Dette har vi kjempet for i 5 år

Lindex’ salg i de fysiske butikkene økte med 0,7 prosent i løpet av det tredje kvartalet, sammenlignet med samme periode i fjor. Moteselskapet fortsatte veksten på nett med en salgsøkning på 0,4 prosent i løpet av kvartalet, og det digitale salget utgjorde 17,8 prosent av Lindex’ totale salg.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.