Coop er mer populært enn noen gang tidligere. 50 000 kunder har blitt medeiere det første halvåret i 2018, noe som betyr at Coop kommer til å passere 1,7 millioner medeiere i løpet av året. Utbyttet vil også bli rekordstort.
– Coop er den norske dagligvarekjeden som er annerledes. Vi eies ikke av noen få, men av våre snart 1,7 millioner medlemmer og medeiere. Disse er våre mest lojale kunder og har bidratt til god salgsvekst i årets første halvår. Særlig for vår lavpriskjede Extra, som har den største økningen i markedsandel. Alt tyder på at vi vil få tidenes utbytteutbetaling til våre mange medeiere for 2018, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.
Akkumulert kjøpeutbytte for første halvår er på 433 millioner kroner, en økning sammenlignet med samme periode i 2017. Legges oppsparte medlemsrabatter fra partnere med, har Coops medeiere samlet opparbeidet seg en besparelse på nesten en halv milliard kroner.
– Når vi i Coop snakker om verdiskapning, tenker vi ikke på å gjøre noen få rike. Vi skaper i stedet verdier for de mange. Dette ser vi at kundene er opptatt av, og særlig de yngre som står for en stor andel av våre nye medeiere så langt i år, sier Kristiansen.