To år etter de åpnet egen butikk på Grünerløkka i Oslo, møter FOGG sommeren med ny popup-butikk. Denne gangen med ny vri.
– Idéen er å skape noe unikt på et uforglemmelig sted, og hva er bedre enn å ha midlertidig butikk på verdens fineste sted, nemlig Halshaukan, hvor hav, himmel og fjell møtes, sier Gøril Pedersen, daglig leder i FOGG Gildeskål.
Og det blir ikke hvilken som helst popup. I container leid fra et lokalt entreprenørfirma, åpnes den midlertidige design-butikken i begynnelsen av juli. Her selger søstrene FOGG-plagg, og nytt av året er at de satser på å nå de gjennomreisende med kaffeservering.
– Med så mye trafikk langs kystriksveien ønsker vi å være så nær kundene våre som mulig og dette er et perfekt sted, fortsetter Gøril.
Halshaukan ligger helt sør i Gildeskål kommunen, langs Fylkesvei 17. Mange har nok uten å tenke over det, lagt merke til stedet, fordi her stopper mang en bil, campingbil eller telter for å nyte den spektakulære utsikten. Og nå er det altså klesmerket FOGG Gildeskåls nye popup-lokasjon for sommeren.
– Visjonen til FOGG er å gjøre verden varmere ved å dele den arktiske livsstilen og tenkemåten. Det handler om å være kreativ og bruke de ressursene vi har, og da passer det å utnytte en tom container til en designbutikk, sier Frøydis Pedersen.
Frøydis har bakgrunn som arkitekt og er entusiastisk for ideen.
– Det er helt riktig for FOGG å bruke noe så utradisjonelt som en blå lagercontainer for å huse FOGGs neste butikk. Nå har har vi butikk i en ombygd garasjedel, i en «brick and mortar» midt i Oslo, så hvorfor ikke gjøre noe annet nå?