Finalen ble tidenes mest sette episode av «Camp Kulinaris» på Viaplay og TV3

tv3

På det meste var 173.000 nordmenn innom TV3 da finaleepisoden av Camp Kulinaris ble vist onsdag kveld, noe som gjør den til tidenes mest sette episode. Programmet har også vært et av de mest populære formatene på Viaplay.

P4s Michael Andreassen stakk av med seieren i finalen av «Camp Kulinaris» på Viaplay og TV3 som ble sendt onsdag kveld. Han slo Runar Søgaard i finalen, som i snitt hadde 149.000 seere på TV3.

Les også:  LESERINNLEGG: Regjeringa med "luftpenger" til landbruket

Fjorårets finale hadde 99.000 seere inkludert opptak, og NENT Group kan dermed konstatere en markant vekst og økt interesse for programformatet.

– Kombinasjonen matlaging og den fantastiske norske skjærgården, toppet med noen kjente fjes som må utfordre seg selv ser virkelig ut til å fenge seerne, sier kokk og programleder, Kjartan Skjelde.

Årets sesong av «Camp Kulinaris» er den mest sette på både Viaplay og TV3, med et lineært snitt på 145.000 seere per episode inkludert repriser. På Viaplay er programmet et av de mest populære formatene, og har hatt en økning på 27 prosent i antall startede strømmer sammenlignet med fjorårets sesong.

Les også:  Den nye trendgrønnsaken: Brokkolini

– Vi er svært fornøyde med at så mange nordmenn samles om finalen av årets «Camp Kulinaris». Det gir en følelse av samhold i en tid der det å være sammen er mangelvare, sier programredaktør i NENT Group, Jonas Møller. Han legger til at programmet har blitt en identitetsmarkør for NENT Group i Norge og håper at det blir mange flere sesonger.

Alle episodene ligger ute på strømmetjenesten Viaplay.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.