Peppes Pizza er klar for frysedisken. Bare i fjor ble det solgt 11 millioner Peppes Pizza produkter i norsk dagligvarehandel. Nå kommer den største produktlanseringen fra Peppes på mange år. En håndlaget og helt ny form for frossenpizza er nå utviklet og klar for lansering.
– En frossenpizza fra Peppes Pizza har lenge vært etterspurt av forbrukerne. Vi mener vi har lykkes med å lage en ny form for håndlaget frossenpizza som vil begeistre norske pizzaelskere, sier Jan Bodd, gründer av merkevareselskapet Scandza.
Det har vært jobbet halvannet år med produktutviklingen av den nye frossenpizzaen.
– Når du kjøper denne frossenpizzaen i butikken kan du være trygg på at du får med deg hjem den ekte Peppes-smaken. Folk flest har elsket Peppes Pizza siden 1970, nå gjør vi den gode smaken enda mer tilgjengelig, sier Inger Lise Eliassen, Peppesansvarlig i Scandza.
Den nye frossenpizzasatsingen er den første store lanseringen i et utvidet samarbeid mellom Peppes Pizza-eier Umoe Restaurants og merkevareselskapet Scandza. Etter ni års samarbeid om Peppes hjemmesnekra pizzakonsept i dagligvaren tar de nå steget ned i frysedisken med en helt ny form for frossenpizza.
– Sammen har vi skapt vekst i markedet gjennom å utvikle en helt ny kategori til glede for norske forbrukere. Vi ser frem til å styrke Peppes Pizza i dagligvaren gjennom denne satsingen på frossenpizza, sier Espen Hoff som er adm.dir. for Peppes Pizza.
Forbrukene har mer i vente
– Peppes Pizza har vært en suksess i dagligvaren og populariteten er økende. Det er naturlig at vi og Scandza etter ni år med forlovelse inngår ekteskap og etablerer et felles selskap, for å rendyrke og videreutvikle satsingen på Peppes Pizza for dagligvarehandelen og convenience, sier Sverre Helno som er konsernsjef i Umoe Restaurants som eier Peppes Pizza.