
I en økonomi preget av både høye renter, inflasjon og usikre fremtidsutsikter, er det ikke alltid like enkelt å avgjøre hvilke tiltak som egentlig vil føre til vekst. Kampanjer i digitale kanaler er førstevalget for mange, men da er det også viktig ikke å glemme skilting og profilering i den virkelige verden. Hvis organisasjonen din skaper verdier i fysiske butikker, showroom eller andre utsalgssteder, er god skilting og ryddig profilering enkle grep for vekst.
Skreddersydde skilt for alle behov
Det er enkelt å bestille skilt og andre profileringsartikler på nett. Hos en leverandør som Skiltex kan du velge mellom en mengde ulike produkter, og det er enkelt å tilpasse og skreddersy både design, størrelser og budskap. Med enkle plakatholdere er det dessuten uproblematisk å legge til rette for skilting som du selv kan tilpasse med enkle grep.
Store digitale skilt kan selvfølgelig også være et alternativ, men de er per definisjon en god del dyrere enn tradisjonelle skilt og plakatholdere. For virksomheter som ønsker å vise flere budskap kan de være et smart grep for vekst, men det er på ingen måte obligatorisk med digitale skilt i 2025.
Målrettet digital markedsføring sammen med gode skilt
Sosiale medier gjør det enkelt å målrette kampanjer mot spesifikke kundegrupper og områder. Slik markedsføring kan for eksempel skreddersys til enten hele Bodø, eller bare spesifikke områder rundt. Samtidig er det viktig å være bevist på at målrettede kampanjer mot geografisk områder også bør følges opp med tilsvarende budskap i den virkelige verden.
Ved å gjenta omtrent samme budskap på skilt eller plakater ved butikken, er det enkelt for kunde å gjenkjenne budskapet fra den digitale markedsføringen. Informasjonen må selvfølgelig ikke være helt identisk, men det er fint om det finnes fellestrekk. Da blir det enklere for kunden å velge din virksomhet, noe som igjen kan føre til både vekst og resultater på bunnlinja.