For å markere Earth Day 2022, fredag 22. april 2022, styrker SodaStream ytterligere sin forpliktelse til å redusere bruken av engangsplast og bruker David Hasselhoff som sin brand ambassador.
SodaStream forblir tro mot sitt miljøvennlige DNA og sin letthjertede tone, og deler et annet viktig budskap for planeten – samtidig som vi på humoristisk vis hyller den ikoniske Baywatch-serien. Slik som i serien spiller David Hasselhoff badevakt, men denne gangen viser han hvordan man redder livet til havskilpadder i den virkelige verden.
Som del av SodaStreams mangeårige engasjement for å redusere plastavfall og hindre at det ender opp i havet, har SodaStream inngått samarbeid med SEE Turtles – en ideell organisasjon som jobber for å beskytte havskilpadder over hele verden.
Havskilpadder er nøkkelarter i havet, og uten dem kan havets naturlige orden forstyrres. Med dette initiativet forplikter SodaStream seg til å redde en havskilpaddeunge for hver SodaStream kullsyremaskin som selges i løpet av april.
– Som del av SodaStreams miljøansvar og forpliktelser overfor planeten, leter vi alltid etter måter å forbedre oss på, sier SodaStreams globale markedsdirektør Karin Schifter-Maor.
– jeg er stolt av å jobbe med SodaStream og deres forpliktelser til å beskytte miljøet ved å rette oppmerksomhet mot trusselen havskilpaddene og strendene våre står ovenfor. Dette er en sak jeg har stor tro på, sier David Hasselhoff.
– SEE Turtles er glade over å kunne jobbe med SodaStream for å redde havskilpaddeunger rundt om i verden og oppmuntre til mindre plastavfall, sier daglig leder i SEE Turtles, Brad Nahill.
– Gjennom vårt Billion Baby Turtles-program, vil disse bidragene hjelpe lokalsamfunnenes bevaringsprogrammer på flere enn 20 viktige hekkesteder i 16 land.