Coca-Cola går helnorsk med kosekampanje

coca cola

Coca-Cola innleder 2019 med en klar oppfordring til det norske folk: «Kos deg». Det nye året er knapt i gang før Coca-Cola ruller ut en norskutviklet kampanje, der selskapet møter tørste nordmenn på en ny måte.

Ute i butikkene erstattes den ikoniske logoen på flaskeetikettene med oppfordringen «Kos deg». Og på TV-, PC- og mobilskjermer ruller en film med det samme budskapet; å dele de gylne hverdagsøyeblikkene med venner og familie.

– Dette er første gang vi lanserer en bred markedskampanje som er 100 % norsk; den er både utviklet og produsert her i Norge. Med denne kampanjen vil vi hylle den urnorske kosen. Vi nordmenn er verdensmestere i å kose oss, og kampanjen minner om at Coca-Cola er en perfekt følgesvenn til hverdagskosen – uansett om den er uten sukker, eller med, sier Johanna Kosanovic, markedssjef i Coca-Cola Norge.

Les også:  Den nye trendgrønnsaken: Brokkolini

– Kanskje er det nettopp nordmenns evne til å kose seg i hverdagen som gjør at vi stadig måles til å være blant verdens lykkeligste land, fortsetter Kosanovic.

Norsk musikk
Coca-Cola har valgt Unge Ferrari til å stå for musikken når den nye filmen nå rulles i gang på norske skjermer.

– Jeg fikk faktisk frysninger første gang jeg så reklamen. Det er morsomt at de velger en norsk låt med norsk tekst til å sette lyd til en stor kampanje som dette. At «FAMILYEH» er lydspor til en film som vises et utall ganger på norske skjermer de neste ukene, kan føre til at musikken min når frem til enda flere; kanskje også folk som normalt hører på helt andre sjangre og artister, sier Unge Ferrari selv.

Les også:  Tre nye år med Champions League på TV 2

– Med en kampanje som er utviklet og produsert i Norge, er det naturlig å velge en norsk artist til å stå for lydsporet. Unge Ferrari er en spennende artist som synger på norsk. I tillegg er teksten i «FAMILYEH» en perfekt match med det vi ønsker å kommunisere, kommenterer Johanna Kosanovic.

Dele øyeblikkene
I en travel og moderne hverdag, snakkes det ofte om å ta tid til seg selv. Coca-Cola er ikke helt enig.

Les også:  Den nye trendgrønnsaken: Brokkolini

– Verdien i det å være sammen med andre, å dele de gylne hverdagsøyeblikkene, er en viktig del av vår merkevares DNA. Gjennom «Kos deg»-kampanjen, og filmen som følger på norske skjermer, setter vi fokus på nettopp dette. Når vi bruker flaskene våre til å oppfordre til å kose seg, er det samtidig en oppfordring til å ta seg tid til venner og familie – også i hverdagen, avslutter Johanna Kosanovic i Coca-Cola Norge.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.