– Vi har hatt en bra inngangsfart på 2019, et kvartal som naturlig nok har vært preget av aktiviteter relatert til sammenslåingen med Get TDC. Like fullt har vi vært svært aktive i markedet hvor vi blant annet har lansert Telia X, vunnet flere avtaler med borettslag og nybygg samt inngått store kundeavtaler med Uninett og Oslo kommune, sier adm.dir. Abraham Foss i Telia Norge.
– Ikke minst er vi storfornøyde med at OneCall vant TNS Kantar sin årlige kundeserviceundersøkelse med Telia på en delt andreplass. Det er en viktig del av vår konkurransekraft for å levere suverene kundeopplevelser.
– Det er liten tvil om at lanseringen av Freedom-kampanjen nok er det som ble lagt best merke til i første kvartal, og jeg er utrolig stolt over å lede et selskap hvor vi tør å ta verdibaserte standpunkt til samfunnsrelaterte tema. Ikke minst er jeg full av beundring og respekt overfor alle våre ansatte som stod opp og sammen mot netthets og trusler.
– Vi tror på kraften i enkeltmennesker, og for oss handler kampanjen om trygghet, frihet og muligheten til å stå for det man brenner for, sier Foss.
Ett nytt selskap som skal utfordre
1. mars ble Telia og Get TDC formelt slått sammen til ett nytt selskap. Da var hele den nye organisasjonen på plass, og alt har skjedd i henhold til plan.
– Det er ingen tvil om at vi har holdt et høyt integrasjonstempo. Både fordi vi ønsker å bruke det nye selskapets konkurransefortrinn i markedet for å vinne kunder gjennom å utfordre, men også fordi organisasjonen har villet det. Jeg er imponert over den energien og «stå på viljen» som finnes i organisasjonen vår på alle nivåer, eksemplifisert blant annet gjennom at vi allerede 21. mars var klare for nysatsing i bedriftsmarkedet. Da la vi ned TDC-merkevaren og lanserte Sikkert Internett som vårt første produkt hvor vi tar i bruk både fast- og mobilnettet, sier Foss.