Berg-Hansen er i dag sertifisert av Air France-KLM på konsernets NDC-plattform. De er den første handelspartneren som får denne statusen i Nord-Europa.
Takket være NDC får Berg-Hansen muligheten til å et rikere innhold fra Air France-KLM via en direkte forbindelse til NDC-plattformen.
– Dette er en annen viktig milepæl i vår NDC-strategi, hvor målet er å levere lønnsomme løsninger og relevant innhold til kundene våre. Vi takker Air France-KLM for det som er starten på et godt samarbeid. Vi elsker partnere som ønsker å være i front, og som vil utvikle de beste produktene til reisende, sier Petter Brodahl, Berg Hansen konserndirektør.
– Vi er stolte av denne felles milepælen med en av de største reisebyråene i Norge. NDC gir tilgang til eksklusive tilbud, baner vei for videreutvikling av mersalg gjennom distribusjon av rikt innhold og tilpassede tilbud. Dette er en viktig faktor for å forbedre vår felles kunders opplevelse, sier Barry ter Voert, Senior Vice President for salg i Europa i Air France-KLM.
– Dette er et annet resultat Air France-KLM sin sterke tilstedeværelse i Norge. Vårt salgsteam jobber hardt for å utvikle en bærekraftig virksomhet, og i Norge er jeg glad for at vi kan støtte Berg-Hansen, sammen med andre handelspartnere, mot en bedre distribusjonsevne, kommenterer Halvor Gløersen, salgsdirektør for Air France-KLM i Norge.
Air France-KLM utvikler sitt NDC-tilbud og investerer i muligheter hvor partnere får tilgang til, kan bestille og selge, den ved å koble til Air France-KLM sitt NDC API (Application Programming Interface) eller ved å bruke det dedikerte Air France-KLM Agent Booking Tool, en online booking portal for reisebyråer.