1,2 millioner så premieren av «Kompani Lauritzen»

tv2

Hele 1.208.000 så premieren av «Kompani Lauritzen» denne helgen. Det er en kraftig økning fra fjorårets premiere.

– Det er fantastisk å se at et norsk egenutviklet format leverer skyhøye seertall. I dag fortjener spesielt Kristian, Dag Otto, produksjonsselskapet Seefood og prosjektlederne i TV 2 all mulig honnør for å ha levert nok en sesong av høy kvalitet i alle ledd. Og så deltakerne da – de er jo helt magiske! «Kompani Lauritzen» er tettpakket med mestringshistorier som inspirerer. Vi får se folk vi kjenner bli satt på prøve, få en skikkelig utfordring, og så klare det! Og selv om det er fullt alvor får vi også bøttevis med humor og sjarme, forteller programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Les også:  VIDEO: Cat Power slipper låta "Bad Religion"

1.208.000 har gjennom helgen fått med seg sesongens første program enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo. I fjor var det 865.000 seere som fikk med seg premieren (Total screen rating).  

716.000 seere så premieren lørdag kveld (førstegangsseing) som også er en sterk oppgang fra i fjor da 569.000 så premieren på lørdagskvelden. 

For TV 2 Sumo ble dette tidenes premiere, og i løpet av helgen valgte hele 312.000 seere «Kompani Lauritzen» på strømmetjenesten.

Les også:  Norges arktiske universitetsmuseum skal tilgjengeliggjøre joikesamling

– Vi er veldig glade for at våre seere har trykket Kompani Lauritzen til sitt bryst! I dag lanserer vi i tillegg TV 2 Sumo-eksklusive serien «Kaserneliv». For når øvelsene er over forsetter hverdagslivet på Setnesmoen. I «Kaserneliv» får vi et innblikk i hvordan rekruttene lever med det militære regimet døgnet rundt, forteller Kathrine Haldorsen i TV 2.

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.