Visa signerer sponsoravtale for kvinnefotball med UEFA

visa

Visa blir den første sponsoren noensinne som er kun dedikert til UEFA kvinnefotball etter å ha signert en avtale som vil gjelde frem til 2025. Sponsoratet støtter alle nivåer av kvinnefotball – fra grasrot til UEFA Women’s Champions League.


– Det er spennende tider for kvinnefotball. Tjueen millioner jenter og kvinner spiller fotball over hele Europa, og vi i Visa ønsker å feire hver enkelt en av dem, sier Charlotte Hogg, Chief Executive Officer, Europe i Visa.

– Vi er stolte over dette banebrytende partnerskapet med UEFA som vil støtte veksten i kvinnefotball over hele Europa. Vår ambisjon er å inspirere jenter og unge kvinner til å følge sine drømmer. Sammen med UEFA planlegger vi å ta kvinnefotball helt til topps, fordi vi tror på aksept overalt, fra banen til styrerommet, sier Hogg.

Les også:  Disse er nominert til Gullballen

– Visa er stolt over å være en del av dette utrolige øyeblikket. Visa sitt partnerskap styrker UEFAs engasjement for å kjempe for individuelle forskjeller og egenskaper, oppdage og feire prestasjoner og talenter – uavhengig av kjønn, rase eller etnisitet, sier Henning Holtan, Regional Managing Director Nordic & Baltics i Visa.

Fra grasrota til Champions League
Partnerskapet mellom Visa og UEFA vil støtte kvinnefotballen i Europa på alle nivåer. Avtalen gjør Visa til hovedsponsor for UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO, UEFA Women’s Under-19 og Under-17 mesterskap, og UEFA Women’s Futsal EURO frem til 2025. Visa vil også sponse UEFAs markedsføringsplattform Together #WePlayStrong, som har som mål å få flere jenter og kvinner til å spille fotball.

Les også:  BHK tapte hjemme mot Nærbø

– Kvinnefotball har alltid hatt en enorm verdi for både fotballen og samfunnet, men signeringen i dag markerer en viktig milepæl for kvinnefotball og hva den kan tilby. Kvinnefotball har nå nådd en ny dimensjon innen det kommersielle markedet. Visas forpliktelse og engasjement viser hvilke nye høyder vi har nådd med sporten vår, sier Nadine Kessler, UEFA Head of Women’s Football.

Denne nye måten å gjøre sponsorat på er et forsøk på å akselerere veksten av kvinnefotball på tvers av Europa. Med avtalen håper Visa å endre bildet av kvinnefotball og bidra til å gjøre fotball til den mest spilte sporten blant jenter og kvinner i Europa.

Les også:  Kjendiser til «Juleaksjonen» på TV 2

– At vi inngår et partnerskap med en slik merkevare viser at vi har gått inn i en ny epoke for kvinnefotballen, på alle nivåer i spillet. Potensialet er endeløst. Vi er stolte og ser frem til å jobbe tett med Visa og dra nytte av deres erfaringer slik at vi kan forme veksten i det som er utrolig spennende tider for kvinnefotball, avslutter Kessler.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.