TV 2 og Altibox med viktig, langsiktig samarbeid

tv2

TV 2 og Altibox har signert en ny langsiktig distribusjonsavtale som sikrer Altibox’ kunder tilgang til alt av TV 2s innhold og kanaler på alle plattformer.


– Dette er en samarbeidsmodell for fremtiden, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

Avtalen omfatter alle TV 2-kanalene, TV 2s sportskanaler, C More og strømmetjenesten NF+ fra Nordisk Film. 

– Vi er fornøyde med å ha landet en ny og fremtidsrettet avtale med TV 2. For Altibox har det vært viktig å sikre tilgang til alt det gode innholdet fra TV 2 på den måten kundene foretrekker. Det betyr blant annet å kunne se innholdet når kundene vil, og ikke minst å få tilgang til kanaleneTV 2 Sport 1og TV 2 Sport Premium. Vi ser frem til et spennende samarbeid med TV 2 videre, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

Les også:  Petter Northug debuterer i kommentatorboksen på TV 2

– Dette er en viktig avtale for begge parter. Den sikrer at Altibox-kundene får tilgang til alt det gode TV 2-innholdet på alle plattformer. I tillegg til at TV-kanalene vil være tilgjengelige, har vi funnet frem til en fremtidsrettet modell som gjør det enkelt for kundene å bruke TV 2s strømmetjenester og som samtidig ivaretar TV 2s behov for redaksjonell kontroll. Vi har også utvidet det kommersielle samarbeidet innenfor sponsor og merkevarebygging, sier Sandnes.

Les også:  Britene inntar Tromsø

Avtalen omfatter også film- og serietilbudene NF+ og C More. I tillegg er partene enige om å integrere TV 2 Sumo i Altibox-plattformen, slik at TV 2 Sumo er enkelt tilgjengelig.

– Dette er et godt eksempel på et strategisk viktig samarbeid for begge parter. I et marked med stadig større kamp om nordmenns tid, trenger vi at partnere som TV 2 og Altibox finner sammen for å styrke det viktige norske innholdet og gjøre oss i stand til å møte den globale konkurransen, sier Sandnes.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.