Telenors ukjente datterselskap Dipper har Norges mest fornøyde kunder

apple

Norske mobilkunder er soleklart mest fornøyd med Dipper. EPSI Rating Norges mobilundersøkelse for 2019 viser at Telenor-eide Dipper troner på toppen for femte år på rad blant bedriftskunder.


EPSIs undersøkelse er uavhengig, og måler kundetilfredshet hos de største mobiloperatørene gjennom nær 1000 intervjuer med norske bedrifter. I undersøkelsen kommer Dipper klart best ut blant mobiloperatørene.

– Vår oppskrift er grenseløs kjærlighet til kundene. Da er det stort å få denne bekreftelsen på at kjærlighetsforholdet er gjensidig. Dipper er et mobilselskap som nok er ukjent for mange, men vi har et nært og kjært forhold til de små- og mellomstore bedriftene som er kundene våre. Vi er så kundegærne at vi til og med klistrer opp bilder av kunder rundt i kontorlandskapet for at de skal være med oss i alt vi gjør, sier Christel Borge, administrerende direktør i Dipper.

Les også:  Ice er årets mobilselskap 2019

Dipper har tronet på toppen av kundetilfredshetsundersøkelsen alle de siste fem årene. Årets resultat er det beste for selskapet noensinne, og det har aldri vært noen mobiloperatør som har scoret høyere enn det Dipper gjør i år. 

– Denne undersøkelsen er ikke det viktigste som skjer i verden akkurat nå, men for oss er det viktig å være best.Det kan sammenlignes med et NM i mobiltelefoni. For å havne på toppen av NM-pallen trener vi kontinuerlig på å bli bedre på en lang rekke detaljer. Vi dykker ned i detaljer for å gjøre hver detalj bedre. Vi trener, forbedrer og repeterer. Hos oss handler det ikke om å forsere hekker eller holde rundetider. Alt, absolutt alt, handler om å spille kundene våre gode og gjøre hverdagen enklere for dem, sier Borge. 

Les også:  Nå kan du skreddersy mobilabonnementet med Mixit-appen fra MyCall

 Christel Borge gikk i 2017 til Dipper fra stillingen som strategidirektør i Telenor Group. Hennes motivasjon var å komme tettere på kundene. Borge har bakgrunn fra McKinsey og Schibsted og utdannelse som dataingeniør fra NTNU og businessledelse fra INSEAD. 

– For meg var det en helt unik mulighet å komme til et mobilselskap som sitter så tett på kundene. Her er det kort vei fra å tenke til å gjøre. Og vi har funnet vår egen oppskrift på å visualisere framdrift og prioritering for hele organisasjonen, sier Borge.

Les også:  Elkjøp har gitt bort 1,7 millioner kroner for å tette det digitale gapet

I EPSIs analyse kårer kundene Dipper til den mest pålitelige mobiloperatøren, med høyest produktkvalitet, best verdi for pengene og som er enklest å forholde seg til. Dipper forbedret seg innenfor alle kategoriene fra 2018 til 2019 og har i særklasse de mest fornøyde bedriftskundene i mobilbransjen.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.