SodaStream får hundrevis til å tatovere engasjementet sitt for miljøet

sodastream

Som en del av den virale kampanjen Time for a Change, med over 35 millioner visninger, tilbød SodaStream sine modigste plastmotstandere det ultimate engasjementet: å få tatovert en havskilpadde.


Først ute var SodaStreams langvarige partner Thor Björnsson, også kjent som The Mountain fra Game of Thrones, som delte sin nye tatovering på sosiale medier sammen med budskapet «Fight plastic, this one is for Mother Earth».

Les også:  Krever rettferdighet for jezidiene



SodaStream forventet bare at det var noen få som ville følge i Thors fotspor, men nå har over 600 mennesker fått en skilpadde-tatovering betalt av SodaStream. For å få tatoveringen, ble folk bedt om å dele historiene sine og hvorfor de kjemper mot plast.

– «Hver dag prøver jeg å få til endring gjennom små handlinger. Det er så mye som trenger å gjøres, at små innsatser er den eneste måten vi kan få til endringer på sammen. Vi trenger det, mer enn noen gang», kommenterte én av deltakerne fra Storbritannia. «Jeg lærer barna mine hvor viktig det er å holde jorden ren og å bruke gjenbrukbare beholdere og poser så mye som mulig, sa en annen deltaker fra USA.

Les også:  Alkolås skaper økt trygghet for kommunale kjøretøy



Dette tiltaket er en del av SodaStreams pågående kampanje mot forurensning av engangsplast. I oktober tok selskapet dessuten 150 mennesker fra hele verden med på en ekspedisjon til Roatan i Honduras for å rense strendene. Finn ut mer om kampanjen på www.fightplastic.com.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.