Økende interesse og gode tall for Tyrkiareiser

tyrkia

Vi drar på ferie som aldri før og Tyrkia er tydeligvis et av feriemålene vi nordmenn har en økende interesse for.


Reiseoperatøren Tyrkiareiser opplever økende interesse og ser en fordobling i salget sammenlignet med fjoråret.

– Det er ingen tvil om at Tyrkia er på vei tilbake som feriefavoritt blant nordmenn, fastslår Anders Lindström i Tyrkiareiser.

– Vi ser en kraftig økning i interessen for Tyrkia som reisemål i 2018 sammenlignet med 2017. Salget i perioden 1. desember til 15. februar har mer en fordoblet seg sammenlignet med samme tidsperiode i fjor, forklarer Lindström.

Prisnivået i Tyrkia er fortsatt lavt sammenlignet med andre land i middelhavsområdet. Jamfører man med tilsvarende feriereiser til for eksempel Spania og Hellas, finner man at prisene er svært gunstige. Dette gjelder både toppklasse-hotellene, og også hotell og leiligheter av enklere standard.

Tyrkia-søk på vei opp
Også tallene for besøk på nettsiden er lovende og markedsansvarlig Malin Eriksson er fornøyd med utviklingen.

– I tillegg til de gode salgstallene ser vi en stor økning i antall besøkende på nettsidene de siste månedene. Det er mange som enda ikke har bestilt ferien sin og vi har fortsatt reiser å selge, men vi ser definitivt at interessen i søket er der, sier Malin Eriksson.

Reiseoperatørens egne webanalyse viser en økning på på med enn 70 prosent i antall besøk på tyrkiareiser.no de siste månedene.

Gode fremtidsutsikter
Etter en liten nedgang i kapasitet de siste årene ser Tyrkiareiser positivt på 2018 og årene som kommer.

– Det er klart at vi ser svært positivt på fremtiden når både salg og interesse skyter i været, sier Eriksson. Vi har lojale kunder som velger å reise med oss gang på gang, og foreløpig ser det ut som de er med oss også i 2018, sier Anders Lindström.

Tyrkiareiser flyr fra Oslo, Bergen, Haugesund og Kristiansand i 2018.

Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.