Ny undersøkelse: Frende har Norges mest fornøyde forsikringskunder

frende forsikring

Frende er igjen best på kundetilfredshet i bransjemålingen EPSI Rating. Kundene har svart på 93 000 spørsmål i den anerkjente kundeundersøkelsen, EPSI Rating. Feltarbeidet er gjort av Norstat Norge blant 1550 privatkunder i alderen 18-79 år.

Undersøkelsen viser at tilfredsheten med forsikringsselskapene stiger, og bransjen samlet kan notere seg en ny toppskår med et snitt på 74,2. Og helt i toppen blant de målte selskapene, Frende Forsikring med et resultat på 76,5.

– Kundene har høye forventninger til Frende, men selskapet leverer ifølge kundene gode forsikringsprodukter, de er enkle å komme i kontakt med, de har gode skadeoppgjør, og de er konkurransedyktige på pris, heter det i oppsummeringen fra EPSI.

Les også:  Nesten 1 av 3 ligger søvnløse på grunn av økonomien

Frende Forsikring kommer best ut i målingen med et resultat på 76,5.
Frende Forsikring har landets mest lojale kunder med et resultat på 78,6.
Frende Forsikring har et solid skadeoppgjør, resultat 84,3.

Resultater over 75 peker på en sterk relasjon mellom leverandør og kunde. Det er tredje året på rad at Frende går frem på målingen om kundetilfredshet, og er i år tilbake på topp etter en andreplass i fjor.

– Dette har vi jobba hardt for over flere år, og vi har alltid levert sterke resultater i EPSI og andre kundeundersøkelser. At Frende-organisasjonen og distributørene nå klarer å toppe det med nok en førsteplass og rekordskår, ja, det er det bare å ta av seg hatten for, sier konsernsjef Vegar Styve.

Les også:  Brukthandelloven endres: Dette har vi kjempet for i 5 år

Solide på skadeoppgjør
Kunder som har hatt et skadeoppgjør er godt tilfredse med måten saken er håndtert, men målingen viser likevel totalt sett liten tilbakegang fra i fjor. Det er Sparebank 1 Forsikring og If som denne gangen får den beste tilbakemeldingen på skadeoppgjør med et resultat på 84,3. Her kommer Frende hakk i hæl med 83,8.

– Avdelingen for skadeoppgjør har hatt et svært krevende år med betydelig belastning over tid. Et så godt resultat sier mye om de fantastiske medarbeiderne vi har med oss på laget, sier Vegar Styve.

Les også:  Altfor mange mangler elsparkesykkel-forsikring

I sum er det fortsatt slik at forsikringskundene som har hatt en skade i løpet av det siste året både er mer tilfredse og lojale enn kundene som ikke har hatt det, men forskjellene er mindre enn i fjor, ifølge EPSI.

Også i år har Frende de mest lojale kundene. Studien viser at hvis kunden er tilfreds med forsikringsselskapet er sannsynligheten stor for at de er lojale og trofaste i flere år fremover.

De aller fleste opplever at det er enkelt å forholde seg til forsikringsselskapene, og både privatkunder og bedrifter har høy tillit til sine forsikringsselskaper.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.