Ny rapport: Slik velger kundene din nettbutikk

web data pc

Påvirker ditt engasjement for miljø og bærekraft salget ditt? Kan du ta betalt for frakt og likevel ha fornøyde nettkunder? Dette og mange andre spørsmål får du svaret på i Brings siste e-handelsrapport «Bring research – slik velger kundene deg».


I rapporten er svar fra 3 000 netthandelskunder i Norge, Sverige, Danmark delt inn i fire emner:

  • Miljø og holdbarhet
  • Kvinner og menn
  • Levering
  • Kjøp og kunder som kommer tilbake
Les også:  Norsk spillbransje sliter med kapitaltilgang

Rapporten ser blant annet nærmere på hvordan nettbutikkenes engasjement for miljø og holdbarhet kan påvirke salget og hva som er forskjellen og hva som er viktig med hensyn til kvinner og menns handlemønster.

Den vurderer også om netthandelsbutikkene kan ha fornøyde kunder selv om det tar betalt for frakt, og hva som skal til for at kundene skal handle i samme butikk ved neste kjøp.

– Å kontinuerlig kjenne dine nettkunders behov, ønsker, krav og vaner gir klare konkurransefordeler nå og i fremtiden. Det handler om å gi netthandelskundene en god totalopplevelse. For eksempel er det viktig gi tydelig informasjon lett tilgjengelig på alle enheter, å tilby relevante leveringsalternativer ved betaling og gi kundene digital oversikt over leveransen – hele veien, sier Gunnar Henriksen, som er direktør for salg, marked og forretningsutvikling i Posten Norge.

Les også:  Tidenes norske netthandelsdag: Black Friday-salget økte med 19 prosent

Tydelig og engasjerende kommunikasjon som viser at nettbutikken forstår og bryr seg om kundene vil gi viktige fordeler i en tøff konkurranse.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.