Ny Konica-app blåser liv i både print og business

Konica Minolta

Konica Minoltas Augmented Reality App er et nytt verktøy som bokstavelig talt blåser liv i printmateriellet og businessen.


Konica Minolta har lansert en ny app og markedsføringsverktøy, som blåser liv i både businessen og printen til Konica Minoltas kunder. Produktbrosjyrer, flyers og kataloger: Trykt informasjon har fremdeles en stor innvirkning på forbrukernes kjøpsprosesser. Hva med å løfte dette materiellet opp et hakk? Den nye Konica Minoltas GenARate AR appen gjør print-materiell lekkert og lekent med virtuelle komponenter.

Les også:  Thon Hotels lanserer ny app

– Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon, sier Morten Hegge, produktsjef i Konica Minolta.

Slutt på steinalder-uttrykket av print
Trykte markedsføringsdokumenter har av noen fått et steinalder-image. Det er delvis fordi skille mellom den analoge og digitale verden har økt. Men også AR-relatert print har opplevd noen tilbakeslag. Hvordan folk får tilgang til, ser og samhandler med produsert innhold har derimot endret seg noe.

Les også:  Historisk kataloglansering etter rekordsommer for Biltema

Spesielt millenuimsgenerasjonen og deres bruk av sosiale medier og unike gaming-kunnskaper har sørget for dette. Om kunder ønsker å kjøpe noe gjøres det research både online og offline i disse dager.

Online, offline, digital og analog
Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon.

Les også:  Statsminister Erna Solberg blir gudmor for verdens største plug-in hybridskip

Alt du gjør er å målrette skanneren til smarttelefonen eller nettbrettet på en bestemt markør eller et merket bilde, på samme måte som når du leser en QR-kode.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.