Ny app fra Monobank skal gi kredittkort-kunder bedre kontroll

iphone bank

Digitalt kort med ekstra lang løpetid, lagring av kvitteringer og mulighet for søk på tekst i kvitteringene. Dette er bare noen av egenskapene i den nye kredittkort-appen fra Monobank.


Nylig ble Mono Pay lansert i både App Store og Google Play. Dette er en app utviklet av Monobank, som har som mål å gi kundene full kontroll over sitt kredittkortforbruk. Produktet består av et fysisk kort, Monocard, og appen Mono Pay, hvor appen står for selve opplevelsen.

– Vi er skikkelig giret på å gå fra beta-testing til full lansering av kredittkortet vårt. Rent teknisk er appen noe av det raffeste som finnes på markedet i dag, noe kunden vil merke i både ytelse, stabilitet og hyppige nye features, sier produktdirektør i Monobank, Henriette Vartdal.

Les også:  LESERINNLEGG: Gjør GPS tilgengelig for alle med demens

Digitalt kort
Mono Pay er utviklet for kunder som er frempå i forhold til nye produkter og tjenester.I appen får kunden tilgang til et digitalt kort som er spesielt tilpasset netthandel. Det digitale kortet har ekstra lang løpetid og engangs CVC-koder som gjør netthandelen tryggere.

– I tillegg slipper kunden å oppdatere abonnementer på for eksempel strømmetjenester og billettapper i tide og utide, ettersom det digitale kortet er umulig å rote bort, forteller Vartdal.

Søk på tekst i kvitteringer
Mange har nok opplevd å måtte lete frem en kvittering for å finne ut hvor eller når noe er kjøpt, eller i forbindelse med en garanti-sak. Dette vil Mono Pay gjøre enklere for kunden. I appen kan man ta bilde av en kvittering og koble denne mot riktig transaksjon.

Les også:  Telenor: Hetebølgen traff mobilnettet

– Trenger man å finne igjen kvitteringen, kan man søke på fritekst i appen, selv på ord fra kvitteringen. Dette er noe vi har fått gode tilbakemeldinger på under brukertesting, sier Vartdal.

I appen kan man også tagge transaksjoner, slik at det blir enklere å holde oversikt over for eksempel utlegg på jobbreiser.

Gir kundene mer kontroll
– Når vi snakker med kunder er det gjentagende at det er vanskelig å ha god oversikt over bruk av kredittkort, sier Vartdal.

Les også:  Friluftspenger søker prosjekt

– Dette henger gjerne sammen med at det tar lang tid før kredittkort-transaksjoner dukker opp i kontoutskriften eller noe så enkelt som at det er tungvint å finne opptrukket beløp. I Mono Pay får man umiddelbart informasjon om bevegelser på konto, også på reserverte beløp. Kunden kan også sette opp egendefinerte varslinger på bruk, slik at fakturaen ikke kommer som en overraskelse. I tiden fremover kommer vi til å videreutvikle dette konseptet og kundene vil oppdage nye features i appen, forteller hun.


Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.