Norwegian Reward lanserer kredittkort i USA

norwegian

Norwegian Reward inngår nå et nytt kredittkortsamarbeid med en av USAs ledende banker for kredittkort, Synchrony, og Mastercard. Målet med det nye kredittkortet er å tilby et enda bedre lojalitetsprogram i et av Norwegians viktigste markeder.


– Dette er et viktig ledd i vår internasjonale strategi. USA er et stort og viktig marked for oss, og ved å tilby et eget Norwegian Reward-kredittkort for amerikanske reisende tar vi nå lojalitetsprogrammet til et nytt nivå. Synchrony er en solid partner og et av USAs ledende kortselskaper, og sammen kan vi tilby våre lojale medlemmer unike fordeler og nye måter å tjene CashPoints på. Det nye Norwegian Reward-kortet vil komme både nye og eksisterende medlemmer til gode, sier Brede Huser, sjef for Norwegian Reward.

Les også:  Antall krav om tilbakebetaling av bostøtte redusert med 69 prosent

Norwegian Reward har vokst raskt globalt og i USA de siste årene. Nylig nådde Reward 10 millioner medlemmer globalt, noe som tilsvarer 5000 nye medlemmer daglig og tre medlemmer i minuttet. Norwegian Reward har i dag 1,4 millioner medlemmer i USA.

Amerikanske reisende utgjør over halvparten av alle passasjerene på Norwegians transatlantiske ruter, og antallet er økende. USA er nå markedet med aller høyest omsetning, etterfulgt av Norge, Spania og Storbritannia. 

Les også:  Norwegian lanserer syv nye ruter fra Avinors lufthavner

– Innovasjon og teknologi er svært viktig for oss i Synchrony og for Norwegian. Nå ser vi frem til å bidra til lojalitetsprogrammets videre vekst, sier Tom Quindlen, konsernsjef i Synchrony. 

– Reiselivsbransjen fortsetter å utvikle seg og for oss er det viktig å tilby innovative produkter og tjenester. Vi gleder oss til å tilby unike fordeler til reiselystne amerikanere sammen med Norwegian og Synchrony, sier Linda Kirkpatrick, EVP Merchants & Acceptance for Mastercard.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.