Netflix mest populært hos ungdom

netflix

Hvilke merkevarer snakker de unge om? Ifølge den siste YouGov BrandIndex over hvilke merkevarer det snakkes mest om blant de mellom 18-34 år, er det Netflix som leder klart.


På andreplass finner vi Apple og på tredje er norske Rema 1000. På fjerdeplass er Facebook og på femteplass er det også et norskt navn: Finn.no.

I Norge intervjuer YouGov BrandIndex 100 personer hver dag som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

Les også:  Ny undersøkelse: Misfornøyde med norske strøm- og nettselskaper

De unges ranking er utarbeidet ved hjelp av YouGov BrandIndex WOM-score, blant alle de merkevarer, som respondentene har hørt noe positivt om (positiv Buzz) blant de mellom 18-34 år.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Redaktør, journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.