Liverpool-nedtur i Champions League-finalen ga historiske Viasat 4-tall

viasat 4

Lørdagens UEFA Champions League-finale mellom Liverpool og Real Madrid sørget for rekorder for Viasat 4, med hele 623.000 seere i snitt – 741.000 seere var innom kampen på det meste – og en kommersiell andel på hele 78,7 prosent.


Real Madrids nedsabling av Liverpool sørget for at kampen er den mest sette noensinne for kanalen. Under selve kampen tok kanalen en virkelig storeslem andelsmessig, med hele 78,7 prosent blant de kommersielle kanalene.

Les også:  VIDEO: Spesiallaget Ford hjelper Team Sky under Tour de France

Totalt for dagen hadde Viasat 4 en kommersiell andel på 47,2 prosent, som også er kanalens høyeste noensinne. I tillegg var det rekordmange som så finalen på Viaplay.

– Seerrekord er alltid gøy, og det er fantastisk å se at Viasat 4 klarer å samle nesten 80 prosent av alle kommersielle seere gjennom kampen og sendingen. Det var en helt utrolig finale mellom tittelgrossist og favoritt Real Madrid, og et Liverpool med enorm fanskare i Norge, sier Line Vee Hanum, kommunikasjonssjef i MTG Norge.

Les også:  Nordmenn i ny undersøkelse: - Vi blir gladere av å se på fotball

Den forrige seerrekorden på Viasat 4 var i 2009, da Manchester United møtte Barcelona i UEFA Champions League-finalen og 610.000 i snitt fulgte kampen.

Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.