Kraftig vekst for TV 2 Nyhetskanalen

tv2

TV 2 Nyhetskanalen fikk en formidabel vekst i 2018. Også TV 2 sin hovedkanal økte i året som gikk. De siste årene har TV 2 Nyhetskanalen vokst jevnt fra en andel på 2,6 prosent i 2014 og til 2,9 prosent i 2017.


I fjor tok kanalen et kraftig byks og fikk en markedsandel på hele 3,7 prosent. Kanalen passerte dermed MAX og er nesten like stor som TV3. TV 2 Nyhetskanalen vokser også i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

Les også:  Norges Bondelag: KrF sikrer viktige deler av landbrukspolitikken

– Veksten for TV 2 Nyhetskanalen er fantastisk. All heder og ære til alle som jobber med nyheter i TV 2. Dette er en kraftig vitamininnsprøytning inn i det nye året, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

TV 2s hovedkanal økte i 2018 og fikk en andel på 19,1 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en vekst på 0,2 prosentpoeng.

– TV 2 hadde et sterkt 2017, og vi klarer å holde nivået i 2018 med en marginal oppgang blant alle TV-seerne. Det er vi selvsagt godt fornøyde med sett i lys av OL på Discovery og en desember uten håndball-mesterskap på TV 2. Samtidig som vi holder oss på et høyt og stabilt nivå på lineær-TV, ser vi også en formidabel utvikling for TV 2 Sumo i 2018. Vi har klart å få høy seing på programsatsingene her, og det er svært gledelig å se at vi finner igjen de yngre seere på TV 2 Sumo, sier Trygve Rønningen.

Les også:  Martin Bjørnbak på vei til Molde?

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.