Komplett Mobil passerer 50 000 mobilkunder

komplett mobil

Utfordreren Komplett Mobil gjør storeslem i forbrukertester. Kundemassen rundet nettopp 50 000 og vokser stadig.


Komplett Mobil ble etablert sommeren 2016, og allerede i sitt første fulle driftsår, 2017, vant selskapet «beste mobilabonnement» i hele tre av fire kategorier fem måneder på rad hos forbrukernettsiden Tek.no.

Enkelt å velge Komplett
Haakon Dyrnes, leder i Komplett Mobil, kommenterer kundetallet og er godt fornøyd med at de har hevdet seg godt i forbrukerøyemed første driftsår. Han forteller at formelen er gode abonnement tilpasset kundenes bruk og behov.

– For Komplett Mobil er det viktig at stadig flere kunder liker produktet vårt og at vi klarer å tilby kundene det de ønsker seg og trenger. Det skal være enkelt å velge Komplett. Det at vi vant over halvparten av alle testene på Tek.no i 2017 gir oss en viktig pekepinn på at vi treffer godt i markedet. Testene er et nyttig redskap for forbrukerne, sier Dyrnes.

Les også:  Nyskapende produkt av skreirogn fikk heder og ære

Krevende marked
Markedet for salg av mobilabonnement er krevende og sterkt preget av dominerende aktører som Telia og Telenor. Å bygge opp kundemasse er ingen enkel sak, ei heller å oppnå levedyktige marginer.

– Vi drifter beinhardt, og er godt fornøyde med å ha opparbeidet en respektabel kundemasse i et ekstremt krevende marked. Når det er sagt, så er det viktig å huske på at vår kundemasse, i likhet med de andre utfordrernes, er forsvinnende liten sammenlignet med Telenor og Telia som kontrollerer 92,3 % av markedsandelene målt i omsetning i privatmarkedet (Nkom rapport 2017 1. halvår). Vi jobber opp mot myndighetene for å vise hvor viktig det er at markedet reguleres slik at det legges til rette for økt konkurranse. I siste ledd er det forbrukerne som ender opp med å betale for mye for tjenestene i et marked uten tilstrekkelig konkurranse, sier Dyrnes.

Les også:  VIDEO: Nå lar TINE lar deg snakke med kokeboka!

Annerledes aktører i markedet
Flere av de nye tilbyderne av mobilabonnement vi ser etablerer seg i markedet nå, er gjerne del av større selskaper som har annen kjernevirksomhet. Her er Komplett Mobil et av flere eksempler, Get og Fjordkraft er andre.

Dyrnes letter litt på sløret og sier at fordelen ved å være under den velkjente Komplett-paraplyen vil bli tydeligere for kundene etter hvert. Konkret hva dette vil si for Komplett Mobil sine kunder, vil han komme tilbake til.

Les også:  Omsetningsvekst og resultatforbedring for Norconsult andre kvartal 2018

Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.