Innovasjon Norge beklager Sommarøy-saken

innovasjon norge

Innovasjon Norge beklager at man har bidratt til å skape en historie om Sommarøy i Troms der det ikke var tydelig at dette var en markedskampanje Innovasjon Norge sto bak.


Innovasjon Norges oppgave er å markedsføre, bidra til å utvikle og være en kompetansepartner for norsk reiselivsnæring. Virksomheten er i daglig kontakt med reiselivsaktører over hele landet, som alle ønsker oppmerksomhet om sine destinasjoner og reiselivsprodukter. Det er viktig for Innovasjon Norge å basere sin virksomhet på fakta og kunnskap om reiseliv og næringsutvikling.

Les også:  Forbered deg på kolonnekjøring i vinterstormen

– Vi skal være en åpen, transparent og pålitelig aktør, og derfor tar vi denne saken svært alvorlig. Vi går nå gjennom rutinene våre for kampanjer av denne typen, sier administrerende direktør Håkon Haugli.

Initiativet til denne kampanjen kom opprinnelig fra Innovasjon Norge, og den er utarbeidet i samarbeid med lokale aktører på Sommarøy og vårt internasjonale reklamebyrå.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.