Hertz-ledere får pris for fremragende ledelse

hertz

Global Business Travel Association (GBTA) har gitt to av topplederne i Hertz utmerkelser for innovasjon og ledelse. Begge er kvinner som har kommet til topps i en tradisjonelt mannsdominert bransje. Hertz er også det selskapet som har økt kundetilfredsheten aller mest de siste seks årene. 


– Hertz har mange dyktige kvinner både globalt og i Norge. Mange tenker kanskje på bil som noe som engasjerer litt ulikt mellom kvinner og menn. Vår bransje handler nå mer og mer om mobilitet i bred forstand, og det er noe alle er og bør være opptatt av, sier Hallvard Nerbøvik, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz Norge.

Les også:  Arbeidstidsavtalen for lærerne forlenges

De to prisvinnerne er begge Senior Vice Presidents i Hertz. Susan Jacobs for “Dollar og Thrifty Brands” og Laura Smith for “Global Customer Experience”.

– De er begge interne forbilder og rollemodell i reisebransjen internasjonalt. Laura har vært særlig viktig for oss fordi hun har mye av æren for at vi har den desidert høyeste kundetilfredsheten i bransjen, ifølge en fersk kåring av J.D. Power, sier Nerbøvik.

– Forutsetningen for å vokse er at vi har de mest fornøyde kundene, både i Norge og i store markeder som USA. Så langt i år har vi vokst med over 10 prosent. Veksten er særlig stor på flyplassene og i forretningsreisesegmentet, sier Nerbøvik.

Les også:  LESERINNLEGG: Statsministerlønn til grådige ledere må stoppes!

Hertz mener at en moderne og mer klimavennlig bilpark også er en grunn til at selskapet gjør det bra på kåringene.

– For å vinne kampen om kunden må man ha rett kjøretøy og en god miks av kjøretøy, på rett sted og til rett pris. Her har vi lykkes godt de siste årene med økt tilførsel av kjøretøy med hybrid og el drivlinjer. I tillegg sier kundene at de opplever vår teknologi og vår service som smidig og effektiv. Vi er nå godt i rute til å nå nye milepæler i 2020, sier Nerbøvik.

God tilgjengelighet, miljøriktige kjøretøy og brukervennlige tekniske løsninger er viktige satsningsområdene for Hertz i Norge. I tillegg er selskapet en aktiv deltaker i prosjekter knyttet til mobilitets- og delingsløsninger som «Reisenavet» med blant andre Forskningsrådet, Entur, SINTEF, Ruter, Kolumbus, samt «Mobilitetsfloken» med Æra, NAF, TØI og Q-Free, m.fl. 

Les også:  13,5 millioner til digitalisering i havrelaterte utdanninger

– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leie- og mobilitetskonsepter slik at folk som bor sentralt i de større byene ikke skal ha behov for å eie egen bil. Her samarbeider vi nå med de beste forskningsmiljøene i Norge. Vi skal bli Norges ledende mobilitetsaktør, sier Hallvard Nerbøvik i Hertz Bilutleie.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.