Goodyear lanserer nytt dekk for SUV-er

goodyear

Goodyear lanserer Eagle F1 Asymmetric SUV 3, den nyeste modellen i Eagle F1 Asymmetric-serien, med fokus på optimalisere bremse- og håndteringsegenskaper under alle forhold.

Det nye SUV-dekket i UHP-klassen (Ultra-High Performance) gir kortere bremselenger for optimale kjøreegenskaper.

Godt grep
Den viktigste egenskapen ved det nye Eagle F1 Asymmetric 3 SUV er Active Braking-teknologien. Under bremsing øker dekkets kontaktflate mot veien (og dermed veigrepet) slik at bremselengden blir kortere på både tørt og vått underlag.

Les også:  LESERINNLEGG: Bilistene skal piskes på plass

– Bremsing er en av de viktigste egenskapene ved et dekk, spesielt på våte veier. Derfor er vi stolte over at testene viser at vårt dekk, Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, har så signifikant kortere bremselengde på våte og tørre veier sammenlignet med hovedkonkurrentene våre, sier Mike Rytokoski, markedsføringssjef hos Goodyear Europe.

Grip Booster-teknologien, som består av et klebende materiale som gir økte klisteregenskaper mot veiflaten, er en annen funksjon som forsterker veigrepet og gir bedre bremsing og håndtering.

Les også:  Oppgraderer Steigentunnelen

Goodyears ingeniører har arbeidet utrettelig for å forbedre slitebanemønsteret ved hjelp av den nye SUV-Optimized Construction-teknologien. Den nye korden i de ulike lagene i konstruksjonen bidrar til å forbedre håndteringsegenskapene ved høyere hastigheter, optimalisere svingstivheten og hindre slitasje i slitebanen. For å redusere slitasjen ytterligere er dekkets hulrom og mønster også optimalisert.

Disse egenskapene er, i kombinasjon med UHP Cool Cushion-laget, en teknologi som forbedrer håndteringen samtidig som rullemotstanden reduseres, noe som gir lavere drivstofforbruk.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.