Goodyear lanserer nytt dekk for SUV-er

goodyear

Goodyear lanserer Eagle F1 Asymmetric SUV 3, den nyeste modellen i Eagle F1 Asymmetric-serien, med fokus på optimalisere bremse- og håndteringsegenskaper under alle forhold.


Det nye SUV-dekket i UHP-klassen (Ultra-High Performance) gir kortere bremselenger for optimale kjøreegenskaper.

Godt grep
Den viktigste egenskapen ved det nye Eagle F1 Asymmetric 3 SUV er Active Braking-teknologien. Under bremsing øker dekkets kontaktflate mot veien (og dermed veigrepet) slik at bremselengden blir kortere på både tørt og vått underlag.

– Bremsing er en av de viktigste egenskapene ved et dekk, spesielt på våte veier. Derfor er vi stolte over at testene viser at vårt dekk, Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, har så signifikant kortere bremselengde på våte og tørre veier sammenlignet med hovedkonkurrentene våre, sier Mike Rytokoski, markedsføringssjef hos Goodyear Europe.

Grip Booster-teknologien, som består av et klebende materiale som gir økte klisteregenskaper mot veiflaten, er en annen funksjon som forsterker veigrepet og gir bedre bremsing og håndtering.

Goodyears ingeniører har arbeidet utrettelig for å forbedre slitebanemønsteret ved hjelp av den nye SUV-Optimized Construction-teknologien. Den nye korden i de ulike lagene i konstruksjonen bidrar til å forbedre håndteringsegenskapene ved høyere hastigheter, optimalisere svingstivheten og hindre slitasje i slitebanen. For å redusere slitasjen ytterligere er dekkets hulrom og mønster også optimalisert.

Disse egenskapene er, i kombinasjon med UHP Cool Cushion-laget, en teknologi som forbedrer håndteringen samtidig som rullemotstanden reduseres, noe som gir lavere drivstofforbruk.

Les også

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.