DHL Express rangert som en av verdens beste arbeidsplasser i 2018

dhl express

DHL Express, verdensledende innen logistikk og ekspresslevering, har i 2018 blitt anerkjent som det sjette beste arbeidsstedet i verden i en arbeidsgiverrangering fra Great Place to Work og FORTUNE. Hvert år vurderer det globale analyse- og konsulentfirmaet Great Place to Work arbeidserfaring fra ansatte gjennom et sertifiseringsprogram.


I 2018 deltok mer enn 7.000 organisasjoner i undersøkelsesprosessen, som representerte stemmene til 12 millioner ansatte over hele verden. Fra denne gruppen er 25 valgt til verdens beste arbeidsplasser. Kriteriene bygger på tillit, analyse av forholdet mellom ansatte og ledelse, andre ansatte og deres jobber.

Les også:  Digitaliserer 4400 jernbaneansatte - Sparer millioner

– I DHL Express bygger vi vår forretningsstrategi rundt våre motiverte ansatte. Vi mener at å motivere de ansatte resulterer direkte i kundetilfredshet og lojalitet, som gir suksess for virksomheten. Våre mer enn 100.000 ansatte er den største ressursen vi har. Det er derfor fantastisk å se at vår investering i våre medarbeidere viser en bærekraftig effekt, sier Ken Allen, CEO DHL Express.

– Vår HR-strategi ser helhetlig ut over hele verden. Vi etablerer en «kunden først-tankegang» i hele organisasjonen, og sørger for at vi møter våre medarbeiders behov, slik at de har sin beste dag på jobb hver dag. ‘Respekt og resultat’ er prinsippet som styrer våre handlinger og beslutninger, det reflekterer at når vi etablerer et tillitsfullt arbeidsmiljø, opprettholder vi også en høy ytelse. En kultur av engasjement og anerkjennelse skjer ikke automatisk, den må bygges opp over tid. HR har en strategisk og rådgivende rolle, det krever at våre ledere aktivt skal forme denne kulturen og få våre ansatte til å leve det ut i den daglige virksomheten, sier Regine Buettner, Executive Vice President HR, Global & Europe, DHL Express.

Les også:  Postens sju julevettregler

– Gratulerer med verdens beste arbeidsplasser! Det er en stor utfordring å bygge en høy tillitskultur som er positiv for ansatte i mange land over hele verden. Disse organisasjonene har dristige ledere som har tatt denne utfordringen – de viser millioner av organisasjoner over hele verden at det er mulig og ønskelig å skape et flott sted å jobbe for alle, sier Great Place to Works administrerende direktør, Michael Bush.

Les også:  IKEA gir medarbeiderne en milliard kroner i tilleggspensjon

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.