Dette er nordmenns favorittbank for 18. året på rad

sbanken

Nordmenn har talt. For 18. år på rad har Sbanken de mest fornøyde bankkundene. Ingen annen norsk bedrift kan vise til det samme.


Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer (NKB) ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Onsdag presenteres årets resultater, og for 18. gang på rad har Sbanken, tidligere Skandiabanken, de mest fornøyde bankkundene.

– Sbanken har eksistert i 19 år. I 18 år har vi hatt de mest fornøyde kundene. Det er vi utrolig stolte av, sier Stine Fiksdal som leder kundeområdet i Sbanken.

Les også:  Rekordsvak krone gir nordmenn dyrere strøm

Pål Rasmus Silseth, høyskolelektor ved BI og leder for Norsk Kundebarometer, sier det skjedde noe da Sbanken, daværende Skandiabanken, kom i år 2000.

– Fra å være en bransje som ikke var spesielt kundeorientert kan vi si at Sbanken satte en ny standard som resten av bankbransjen måtte tilpasse seg. Norsk Kundebarometer målte Sbanken for første gang i 2002 og de gikk til topps blant alle bedriftene i Norge. Siden den gang har Sbanken ligget helt i toppen av Norsk Kundebarometer og vunnet bankbransjen hvert eneste år. Det er et unikt resultat ingen annen bedrift kan vise til og som det står respekt av.

Les også:  Fingerprint-fest blant Nordnets profesjonelle tradere

I følge Fiksdal er suksessoppskriften å sette kundens behov først ved å tilby enkle løsninger, lave renter over tid og ingen skjulte gebyrer. 

– Bank trenger ikke være dyrt og komplisert. Vi ser alt for mange nordmenn fortsett holder seg til den samme dyre banken de alltid har hatt, forteller Fiksdal. Hun lover at banken fortsatt skal utvikle seg med kunden i førersetet.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.