Coca-Cola sponser Røde Kors aktivitetshus for ungdom

sponsor- og eventforeningen

Coca-Cola European Partners i Norge har siden 2002 vært engasjert i og bidratt til utviklingen av Røde Kors sine aktivitetshus for ungdom. Nå blir det tre nye år.


Røde Kors er glade for at Coca Cola også framover vil støtte våre aktivitetshus for ungdommer, skriver de i en pressemelding.

– Det er et stadig voksende behov for åpne og inkluderende møteplasser for ungdommer, sier Thea Westby, nasjonal prosjektleder for fellesverkene i Norges Røde Kors.

Les også:  Vi handler for 112 milliarder i sommer

I tillegg til aktivitetshusene i Oslo finnes det fellesverk i sju andre byer i Norge. I den nye treårs-avtalen vil Coca-Cola European partners også støtte fellesverkene i andre deler av landet. 

– Det beste vi kan gjøre for å hindre marginalisering og utenforskap, er å investere i en oppvekst som gir alle barn muligheter og troen på seg selv. Vi er veldig glade for at Coca-Cola European Partners vil bidra til dette arbeidet gjennom arbeidstrening på fellesverkene, sier Westby. 

Les også:  SodaStream lanserer to-go flasken My Only Bottle

– Vi har et mål om å støtte opp under initiativer som gir unge mennesker de verktøyene som trengs for å få en god start på voksenlivet, forteller Per Hynne, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola European Partners Norge.

– Erfaringen fra Oslo er at både ungdommen som er med og ansatte hos oss setter stor pris på samarbeidet, så ambisjonen nå er få på plass flere typer arbeidstrening også andre steder i Norge, avslutter han. 


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.