Clearhaus og QuickPay med kraftig økning i første kvartal

Clearhaus og QuickPay

Norske nettbutikker velger markedets mest fleksible betalingsløsning. I første kvartal har Clearhaus og QuickPay tredoblet antall kunder i det norske markedet.


Tidligere i år annonserte betalingsgatewayen QuickPay og innløseren Clearhaus et samarbeid for å satse i det norske markedet. Partnerskapet har allerede gitt en sterk vekst i antallet norske kunder.

– Vi har allerede tredoblet antall norske kunder i første kvartal, sammenlignet med forrige kvartal. Tilbakemeldingen fra kundene er at de setter stor pris på de fleksible løsningene og den personlige oppfølgingen, sier Claus Methmann Christensen, CEO i Clearhaus.

Til sammen står QuickPay og Clearhaus allerede for betalingsløsningen hos 25 000 nettbutikker i Skandinavia. Målet er å levere den mest fleksible betalingsløsningen i Skandinavia.

Les også:  Datek og Norautron inngår strategisk samarbeid

E-handelskonsulenten Marte Klouman driver Netthandelskolen i Oslo og har over 13 års erfaring med netthandel i Norge. Hun deler gjerne sine tanker om utviklingen av betalingsmetoder.

– Det har vært et tydelig skifte innenfor online betalinger hos de norske nettbutikkene de siste årene. Flere og flere nettbutikker tilbyr nå mange ulike betalingsmetoder. De ser at konverteringen øker når kundene kan velge den betalingsmetoden som passer dem best, sier Klouman.

Clearhaus og QuickPay støtter de fleste kjente betalingsmetodene som er på markedet. Også mobilbetalinger som Vipps, MobilePay, Swish og ApplePay er støttet. Om kort tid kommer også Google Pay.

Nettbutikkeiere møter stadig nye krav om fleksibilitet fra kundene. Før brukte nettbutikkene mye postoppkrav, deretter ble kortbetaling vanlig. Nå er det en kraftig økende trend mot mobile betalingsmetoder.

Les også:  Én av tre nordmenn henger ikke med

–Vi har over 60 integrasjoner til ulike netthandelsplattformer, butikkdatasystemer og andre forretningssystemer. Våre mest populære og etterspurte integrasjoner er Shopify og WooCommerce. Spesielt våre Shopify-integrasjoner mottar spesielt mye ros i fra kundene våre, fordi vi tilbyr både capture og tilbakebetalinger direkte i fra Shopify, sier Thomas Jensen, CEO i QuickPay.

I Sandefjord driver Berenike Munthe Wulfsberg designselskapet Muntheart AS. Selskapet produserer tekstilprodukter med nye moderne metoder basert på norsk kunst og design. De eksklusive produktene er kun tilgjengelige på selskapets nettbutikk og i noen utvalgte utsalgssteder.

Les også:  Helt ny Mitsubishi L200 kommer til høsten

– Rådgiveren fra Clearhaus ringte oss opp da vi hadde begynt på registreringen, og ikke var helt sikre på hva vi skulle velge underveis. Clearhaus var det eneste selskapet som tok direkte kontakt med oss og ga råd underveis i registreringen. Det var veldig bra, sier Berenike Munthe Wulfsberg i Muntheart AS.

Clearhaus legger stor vekt på personlig oppfølging og støtte til kundene underveis i prosessen.

– Vi støtter nettbutikker og virksomheter i alle størrelser og bransjer. Vårt team er klare til å hjelpe kundene med å sette opp sin løsning, uansett hvilket behov de har, legger Claus Methmann Christensen til.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.