Clas Ohlson satser på raskere levering og nye tjenester

clas ohlson

For å kunne være enda mer konkurransen dyktige og bedre rustet for fremtiden har Clas Ohlson headhuntet Trond Martin Nettelhorst Tveit til en nyopprettet stilling som direktør for ekspansjon og forretningsutvikling.


– Vi er så glad for å ha fått Trond Martin med på laget. Han har verdifull kompetanse innen forretningsutvikling, innovasjon og etablering etter mange år i retail, blant annet i ICA og Boots. Trond Martin skal med sitt team bidra med å sikre fremtidig lønnsom vekst og ikke minst fornøyde kunder, sier Stine Trygg-Hauger, adm.dir. Clas Ohlson AS.

Trond Martin Nettelhorst Tveit går inn i Clas Ohlsons ledergruppe med ansvar for forretningsutvikling, etableringsstrategi og videreutvikling av Clas Ohlsons konsepter og tjenester. 

Les også:  Nå kan du skreddersy din egen TV- og strømmepakke

– Clas Ohlson har en unik posisjon med både nettbutikk og 90 butikker over hele Norge. Målet er å videreutvikle denne posisjonen slik at vi kan gi et best mulig tilbud til kundene. Clas Ohlson har som mål og gjøre hverdagen enklere i alle hjem. Dette er noe jeg brenner for! Jeg ønsker å jobbe for at alle medarbeidere, i alle ledd, skal kunne gjøre hverdagen enklere for hverandre. På den måten kan vi disponere tiden vår bedre slik at vi får mer tid til kunden. I tillegg er det viktig at vi sikrer at våre rammevilkår møter detaljhandelens forutsetninger både i dag, og i fremtiden, sier Trond Martin Nettelhorst Tveit.

Detaljhandel er i kraftig endring og kundene ønsker en mer sømløs handleopplevelse. De vil selv velge hvor og hvordan de vil handle, og hvordan varen skal leveres. Som direktør for ekspansjon og forretningsutvikling skal Nettelhorst Tveit og teamet hans se på hvordan Clas Ohlson kan levere enda bedre tjenester til eksisterende og nye kunder.

Les også:  TINE med sterk andreplass i ny omdømmekåring

– For oss er det viktig å være tilgjengelig for kunden der de ønsker å handle, uavhengig om det er i våre fysiske butikker eller på nett. Det er viktig å ha pulsen på kundene og fjerne friksjoner i handleopplevelsen. Vi ser blant annet en stor økning i antall Klikk & Hent, hvor kunden kjøper på nett og kan hente varen i en av våre butikker etter 2 timer. I Oslo og Akershus tilbyr vi kundene hjemlevering samme dag med PorterBuddy fra vår feederstore på Slependen. Nylig lanserte vi et spennende samarbeid med Kolonial.no som gjør at kan Nordmenn på Østlandsområdet kan kjøpe Clas Ohlson-dingser på Kolonial.no og få det levert med matvarene hjem på dør.Rask rett-hjem-levering og enkel shopping blir stadig viktigere for våre kunder. Med vårt logistikknettverk bestående av 90 butikker, fra Alta i nord til Mandal i sør, har vi et stort potensiale til å kunne utvikle endra bedre «last mile» tjenester som ville komme våre kunder til gode, sier Nettelhorst Tveit.

Les også:  Bigblu leverer superraskt satelitt bredbånd i Norge

Nettelhorst Tveit kommer fra stillingen som Director of Business Development i Espira Gruppen AS. 


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.