Clas Ohlson på «snakkistoppen»

chlas ohlson

Clas Ohlson har to butikker i Bodø og er tydeligvis en populær bedrift hos bodøværingene. Clas Ohlson tar 2. plassen etter IKEA i YouGov Buzz-ranking for 2017 i kategorien Retail non-food (6. plass totalt alle bransjer) på landsbasis.


Clas Ohlson har det siste året satset stort på kundeservice og kundeinnsikt. 280 merkevarer er rangert og Kommunikasjon- og markedssjef i Clas Ohlson Norge, Ina Kristin Haugen er godt fornøyd med resultatet.

Les også:  Specsavers lanserer samarbeid med Right To Play

– Det er veldig hyggelig å se at vi får uttelling i et stadig mer konkurranseutsatt marked. Vi jobber knallhardt med kundeservice og kundeinnsikt. I fjor investerte vi blant annet i kundeinnsiktverktøyet Bubbly som gir oss kundeinnsikt på butikknivå. Bubbly har blitt veldig populært hos kundene som tydelig setter pris på muligheten for å gi tilbakemeldinger raskt. Buzz-rankingen bekrefter at kundene responderer veldig bra på det vi gjør.

Les også:  Legger frem første stortingsmelding om handelsnæringen

Butikk-kjeden er et svensk selskap som startet i 1918 som et postordre-firma, og selskapet feirer 100 år i 2018.

– Clas Ohlson har hundreårsjubileum i år og det er gøy å gå inn i jubileumsåret med slike resultater. Det vil skje mye nytt og spennende fremover, hvor blant annet gjenbruk blir satt mer i fokus, som vi håper våre kunder vil sette pris på.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Gunnar Andreassen

Forfatter og tidl. redaktør i Aftenmagasinet, Nordlandsposten.no og Ranaposten.no. Redaktør, journalist og skribent i Bodøposten.no samt andre nyhetssider og blogger.