Air France-KLM styrker sin satsning i Skandinavia – Utvider sitt vintertilbud

klm air france

Skandinavia er fortsatt et viktig marked for Air France-KLM og konsernet utvider nå sitt skandinaviske vintertilbud til Amsterdam (Schiphol) og Paris (Charles de Gaulle). Antallet ukentlige avganger øker med 2% til 502 avganger og antallet plasser øker med 5% sammenliknet med 2017.


Air France-KLM vil tilby reisende i Skandinavia flere ukentlige avganger, samt flere plasser sammenliknet med samme periode i fjor. De reisende vil få glede av det nye vintertilbudet før vinteren 2019.

Les også:  NSB og Fjord1 går sammen om ny reiselivssatsing

– Vi fortsetter en god vekst i Skandinavia og tror vårt attraktive rutenettverk og fleksible tilbud er en stor grunn til det, spesielt for våre business reisende. Fremtiden ser lys ut, og jeg er trygg på vår utvidede kapasitet i Skandinavia, sier Paul Terstegge, Nord-Europeisk direktør for Air France-KLM.

Norge og Sverige skiller seg spesielt ut dersom vi ser på flyselskapene hver for seg. For Air France skjer den største økningen av ukentlige avganger i Norge, med en økning på hele 41%. Den største grunnen til økningen er det nye rutetilbudet fra Air France mellom Bergen og Paris lansert tidligere i år. Også antallet plasser øker kraftig med 36% flere plasser takket være større flymodeller.

Les også:  6 av 10 bruker håndholdt mobil i bilen

For KLM skjer den største økningen i ukentlige avganger i Sverige. Der øker antallet med 4%, noe ruten Växjö-Amsterdam har bidratt sterkt til.


Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.