17. mai-kiosken er digitalisert

flagg

Kontanter på innerlomma har tidligere vært en selvfølgelighet for at pølser, brus og is skal inntas i stor skala under 17. mai-feiringen.

I fjor tok over 2500 utsalgssteder i bruk Vipps for å ta betalt på nasjonaldagen, og i år erstatter mobilen kontantene på enda flere steder.

Mange av kioskene med utsalg på nasjonaldagen er i regi av FAU og foreninger som gjør aktiviteter for lokalområdet. At lista ligger lavt for å digitalisere betaling har derfor vært viktig. Trygg og enkel digital betaling har blitt tilgjengelig gjennom Vipps, og mai er høysesong med både loppemarkeder, idrettsarrangement og 17. mai.

Les også:  Slik får du gode skiopplevelser i påskefjellet

− Arrangement i regi av FAU, skolekorps og idrettslag var noen av de aller første der man kunne bruke Vipps til å betale. I år ser vi at nordmenn fra nord til sør kan betale med Vipps for is, brus og pølser på nasjonaldagen, og aldri har så mange utsalgssteder vært klare for smartbetaling som på 17. mai i år, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

Les også:  Boligmeldingen: – Regjeringen har ikke svar på boligkrisa i byene

Over 2500 steder brukte Vipps til betaling på fjorårets nasjonaldag, og i år har enda flere kommet til. Fordi alt skjer via mobilen er det en lav barriere for å ta i bruk appen for kjøp og salg, og det trengs heller ingen kortleser eller kassaapparat. Selv om mange fortsatt har noen kontanter på innerlomma, gjør Vipps det enklere ved at mer av salget blir digitalt, noe som også gjør både kjøp og salg tryggere og mer oversiktlig.

Les også:  Ny pristest: REMA 1000 er billigst igjen

− Vi bruker jo stadig mindre kontanter, mens mobilen alltid er på innerlomma. Flere av brukerne våre melder tilbake at Vipps både har forenklet betaling ved loppemarkeder, fotball-cuper og 17. mai-arrangement og ikke minst økt omsetningen, sier Rune Garborg.

Please follow and like us:
Pin Share

Anbefalt for deg

Om skribenten: Redaksjonen

Redaksjonen i Bodøposten.no består av 8 skribenter. Redaksjonen publiserer nyheter skrevet av redaksjonen, leserne eller tilknyttede pressetjenester.